MiNdA MoNyET...JuNk ToUGhT...OTaK PrOSEssOr KomPuTEr...

Tetibe rajin plak saya nak berjalan2 ke blog orang lain lepas baik demam nih...tub2 saya ternampak kat blog update(sesiapa yang xletak baik letak...korang xletih)...

"Karipap 1 jam yang lalu"

Dalam ati tetiba jek xsedap ati...KENAPA???jawapan die ...Sebab die selalu gune nama saya yang sememang nye galmour nih dalam blog die...huhuh...Jadi saya harus berhati2 selepas dapat jawapan daripada soalan KENAPA itu...

Denagn hati yang Ikhlas dan jujur(yela sayakan menjadi idaman semua mak mertua) saya masuk untuk tgk apakah entri terbaru karipap...Rupa2 nye die tulis pasal...

"monkey mind"

Mungkin korang xperasan yang otak kite sama macam processor komputer malah lebih hebat...(skema la plak)...Ini realiti sebab andai kata kite termenung...ataupun berkhayal...ataupun kebosanan...

"Khayalan menjelma...
ketika fikiran...
melayang menjauh meninggalkan mu..."
pergh pandai saya nyanyi...Jom Karaoke...huhu...sama macam processor komputer...dalam satu masa byk process terjadi tanpa disedari maksudnya multitasking...Itu sebenarnya kelebihan tanpa bende nih :

1) M. Nasir xbleh buat lagu
2) Razak Moheidin xbleh bikin filem
3) Rita Rudaini xbleh nak blekon(xde feel) - uiks rita rudaini???Kenapa Rita!!!
4) Pencipta 3D xbleh nak buat katun
5) Penulis blog xbleh nak tulis entri


-=TAPI...=-

Kelebihan die bile korang dah dapat gambaran...Cube korang amik satu time untuk kosong kan minda...Dalam masa yang sama korang akan dapat sesuatu yang dinamakan "FOKUS"...
Itula kelebihannya bile korang dapat hentikan Monkey Mind...Junk Tought...ataupun Otak Processor...huhuhu...

Gunekan monkey mind ini untuk seketika sahaja tapi bile nak buat sesuatu dengan serius cube fokuskan minda tuh ke arah satu sahaja...(sebab tuh solat kene khusyuk)...

Hm...Cukup pengajian kite untuk hari ni yek...Nant saya akan sambung untuk lecture Kenapa solat kene khusyuk ye...nantikan kemunculan nya di TV9 "Dekat di hati..."

Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails