PoSt YaNg AgAk KurEnG TaPi xMreNg

Pelik tetapi benar...hehehe...Tahukah anda(korang...terskema plak) bahawa Berblogging boleh memberi anada pendapatan...Mesti ada yang kata :

"Tipula bean ko saje jekan nak suruh orang masuk blog ko kan..."
" Hek eleh ... apa plak kalau lu orang xcaye cube tanya Irfan Khairy(jutanawan internet malaysia"

Nak tau macam mana cara die me cnie saya story...

Ok..memang lumrahnye kite xnampak bende ni...kite pk blogging ni untuk suke2 n luahkan perasaan...Itu memang betul tapi korang xterpk ke untuk mengarut sambil buat duit...

Care buat duit kat blog :

- pengiklanan
- perkhidmatan


Pengiklanan :
- advertlets
- adsence
- nuffnang

& byk lagey komuniti pengiklanan...Bile advertiser mengeluarkan ikln kat blog korang...korang akan dibayar samada unique visitor ataupun klik...

biasanya bayaran unique visitor xbyk - RM0.001 per visitor...tapi bayaran untuk per klik besar skit mungkin 10sen 20sen or mungkin seringgit(mengikut advertiserla..)

Perkhidmatan :
- korang boleh letak apa service je yang korang nak atau buat..contohnye MLM ke...Insurans ke...di samping visitor korang masuk untuk baca apa yang korang ngarut mungkin ada satu dua yang memerlukan servis korang...dalam 100 xkan xde satupun sangkut...betul tak???xcaye call...eyh salah plak CUBE!!!

p/s :

- semua servis advertising kene register dlu(yela kalau xregister macam mana diorang nak bayar).Tapi jangan risau tiada wang perlindungan akan diminta oleh ketua kongsi gelap semasa mendaftar...

- kepada blogger yang tamak macam saya cube rujuk blog saya(macam2 ada) hehe...Orang tamak selalu untung tau!!!Sekarang mana ade bende free semua kne bayar nak bayar tu kne buat keje baru dapat duit..

- Oklah di sini saya mengambil peluang untuk memberitahu bahasanya saya ada membuat servicing komputer...apa2 yang berkenaan dengan IT boleh bagitau saya atau rujuk http://metaphit.blogspot.com ...ni company saya tau...kat mana korang berada saya akan datang(tapi jangan la suruh saya datang disebab satu pc je...rugi la beb)... Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails