TaKUt Or HoRMaT

Hm..bosan plak la duduk umah xbuat apa2...hehehe...sambil tgk bola sambil menulis...Satu hari xmenaip rase hidup kekurangan satu anggota badan macam kehilangan pankreas tubuh xpun kehilangan "soul"(chewah speaking london ma!!!)...Rase dengki pun ade bile bukak je dashboard nampak orang lain update blog...Ini xbleh jadi so terkeluar la idea yang mungkin orang lain amik xpeduli sebab die xnampak kan...

Post kali ni kite cube renungkan dua perkataan antara TAKUT ataupun HORMAT...Dalam bahasa London nye FEAR or RESPECT...Besar pengaruh perkataan ni tau boleh bagi perubahan dalam diri seseorang...Adakah kite ni melakukan arahan disebabkan perasaan TAKUT ataupun HORMAT...??? Tanya la diri sendiri...jangan tanya saya plak manala saya tau...

"Poyo sih lu ni...tadi cakap tanya diri sendiri...Yang lu pegi tanya kitorang buat apa???"

"Lu jawab la untuk diri sendiri...Gua dah ada jawapan dah...Gua nak berkongsi maaa(bukan kongsi gelap eyh)"

Oklah sebelum tuh biar saya bagi maksud die dlu eyh... :

TAKUT - perasaan yang terbit bila hati menjadi kecil (pandai2 gua je) / paksaan

HORMAT - perasaan yang terjadi apabile hati menyanjung individu / ikhlas

Mana satu yang anda pilih...Banyak situasi yang korang perlu tau untuk bezakan hormat & takut

SITUASI TAKUT

" Weh Ko Boleh Bagi Award Tak Untuk Blog Aku!!!Aku xdapat Aku Anta Spam Kat Blog Ko!!!"

Mesti korang takut n kasi award byk2 untuk saya...hahahaha(kalau takut)...Pastuh korang kutuk saya kat blogger lain...pastuh pulaukan blog saya yang cun nih...terus xde visitor...


SITUASI HORMAT

" Eyh Cun ar blog ko bean...Content pun bagus boleh jadi writer hebat ko ni...ni aku kasi ko award blogger paling unggul..."

Bile saya dapat award mesti saya tag orang n pastuh belambak2 orang tag saya nak kasi award...pastuh page view saya mesti jadi tinggi...bile page view saya tinggi saya gembira n akan pegi masuk blog korang...Sape jugak yang untung...

p/s :

- bagi reader yang xfaham ringkasan die buat kerja sebab takut adalah kerna satu perasaan terpaksa dan buat kerja disebabkan hormat,kite akan buat dengan ikhlas...

- Blogger2 yang baca post nih jgn bagi award byk2 sgt...hahahaha

- Saya xkan buat kerja sebab terpaksa so tolong jangan paksa saya bile saya kata xbleh!!!sebab bile kerje xukhlas keje tuh xsempurna...

- Liyana Jasmay...Abg tunggu dah lama ni...Bile Kite Boleh COUPLE...(Ha yang ni kalau xtakut...hahahahahaha)...Lu PK la sendiri...

- Maksud2 perkataan tuh gua reka je beb...jgn bagitau dewan bahasa dan pustaka eyh...
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails