UnFaiRGroUnd

"Looked at my window and started to think
It's an unfairground that i've been living
Rich stand proud and live happily
While poor still struggling for money

Some work from morn' till night
What they receive are just ain't right
Rich old bastards just havin' a laugh
Seeing some people hard to survive

Unfairground

It's so hard to feed wives and kids
When the pay are just enough for one to eat
Ain't no school for the kids
No good jobs for the one who ain't fit

Rich old bastards still havin' a laugh
Ain't got no problem lives ain't tough
Giving the pay that ain't enough
While saying it's more than to survive.
"

Kalau korang perasan lagu ni merupakan salah satu lagu top ACAB sleain fight 4 your right.Saya pun dlu merupakan salah seorang skinhead yang gile n tegar tapi itu dlu ma...Kalau nak ikut kan sejarah Ust Akhyl lagey ganas beb...hehehe...Tapi hukum alam telah tentukan yang bahawasanya saya perlu berubah untuk masa depan saya...

Tapi setelah lama saya meninggalkan budaya ini saya terpk bahawa semua lirik2 yang kitorang tulis dlu meruapan corak kehidupan reliti zaman sekarang dan kebnyakannya BETUL...Memang xrelevan bagi sesetangah orang tetapi ini realiti ma!!!Bukan realiti TV tau...

Igt kata2 ni:

"Yang Kaya Bertambah Kaya dan Yang Miskin ditindas menjadi semakin Miskin"

Korang perasan tak realiti ini...Kite keje penat2 pagi ke petang tapi masih xcukup sebab kene expense ke arah bende lain..Even gaji kite besar2 tup...tup..tup kene potong macam2 kalau epf potong byk itu xde hal...tapi kite kene bayar income tax pulak...untuk APA!!!adakan orang kaya di atas buat apa yang kite buat....

p/s :
-pergh gua tetibe je nak melalut...
- Boleh kene ISA tau Bean...hahahaha


Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails