KeNaPA???!!!


Kenapa merupakan persoalan yang semamngnye kite akan tanya...Bagi saya ia merupakan persoalan yang amat positif yang mana bile kite tanya kite akan cube mencari jalan untuk menjawabnye ataupun kite akan dapat apa yang kite tanya kan tu...Contohnye :

- Kenapa aku miskin???
- Kenapa orang lebih baik daripada aku???
- Kenapa aku kene marah ngan boss???
- Kenapa aku bergaduh ngan awek???
- Kenapa raja lawak kali ni xlawak???
- Kenapa Bean Moreno Hensem???

tapi jangan tanya...

"Bean...kenapa orang panggil ko bean...???"
Bab ni sensitif...boleh pecah bijik mata korang tau tak...Kenapa bean???Kan saya cakap jgn tanya...

Bagi persoalan2 di atas semua kita akan dapat jawapan n kite boleh settlekan permasalahan tersebut tapi persoalan yang "KENAPA BEAN MORENO HENSEM??" tu jawapan die senang... Saya mintak saya dapat...hehheeh...

Pesoalan kenapa tu boleh ditanya tetapi jangan sampai mempersoalkan kewujudan Allah yang mahaberkuasa...Jangan tanya macam mana???KENAPA???

Macam Mana tu Kerja Allah...contoh :

"Macam mana aku nak cari duit"
"Macam mana aku nak kaya"
"Macam mana aku nak jadi best macam Bean"

Kenapa saya kata itu kerja Allah...Kite ni hamba die je...kecik jekan walaupun badan korang toughpun korang kecik je sebab korang yang dijadikan bukan menjadikan...Kite ni hamba je yang diberi kelebihan menggunakan zat2 Allah...Kite dilantik menjadi khalifah dan kite berkuasa di atas muka bumi...KENAPA kite xgunakan...betul x???

Igt apa yang saya cakap nih...
"Allah suke akan hambanya yang meminta2 dan Allah akan tunaikan apa saja yang kite mintak...Korang mintak yang negatif pun PASTI dapat...Sebab hanya die je yang MAHA...Igt tuh...Tapi kite mesti igt kat die sepanjang masa...

Bak kate The Offcials ..
"Remember our roots..."

p/s :

- Kalau nak belajar dengan lebih lanjut gi la SEMINAR kitorang nnti
- yang penting buat 3 bende ni dlu n tgk kesan dia:

* memaafkan diri sendiri n orang lain
* beterima kasi pada diri sendiri(termasuk anggota badan) n orang lan
* bersyukur untuk kehidupan Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails