M.O.T.I.V.A.T.I.O.N

Sebenarnya saya nak buat post ni dalam bahasa inggeris tapi disebabkan dah lame xbercakap in English dan BI saya memang superb sehinggakan George Bushpun letak jawatan kalau saya bercakap jadi saya berpaling arah untuk memrtabatkan Bahasa Malaysia...

Ok apa yang korang tau pasal motivation ataupun motivasi...Bile sebut MOTIVATION mesti korang terpk :

1) Dr Fadzilah Kamsah
2) Camping
3) Minda
4) Isi Masalapang
5) Semua yang budak2 jahat(yela budak baik xkan dihantar sekolah pegi motivasi)
6) Bimbingan
7) Jadi pemimpin

Haha...Sekarang ni saya bagitau apa itu motivation...MOTIVATION ataupun MOTIVASI ialah:

Projection + Motive = MOTIVATION

Projection = Imagination

Imagination = Image + Motion

-= Maka kesimpulannya=-

Image + Motion + Motive = MOTIVATION

Motivation adalah sesuatu yang lahir dari minda untuk membentuk satu keperibadian dalam diri seseorang...Sebagai contoh untuk memotivasikan diri saya untuk menjadi seorang yang kaya,saya akan terbayang ade kete besar...ada umah besar...ada bini understanding n cantik...n boleh dapat apa aja...Tapi kite selalu berangan...so algebra nya akan jadi...

Seorang Kaya (Berangan) = Ingin menjadi kaya(Motive)[yes] + kete...umah...bini (Image)[yes] + (Motion)[no]

Sekiranya korang nak MOTIVATION ni jadi kenyataan bukan setakat Angan2...Algebra die macam nih


Seorang Kaya(MOTIVATION) = Ingan menjadi kaya(Motive)[yes] + kete...umah...bini(Image)[yes] +
perasaan(feel) sebagai orang kaya (Motion)[yes]

maka ia akan terbentuk sendirinya dan apa yang korang "project"kan dalam projection(bayangan) akan jadi kenyataan...xpercaya cube buat....Ini semua kerja Allah...Macam yang pernah saya cakap Mintak je dengan izin Nya kite akan dapat(walaupun negative)
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails