yEs AtAu Ye...


Hm...apa eyh perbezaan perkataan di tajuk post ni...Cube korang bagitau...letak komen dalam masa 5 saat...Tet,Tet,Tet,Tet,Tet...Lambat sangat...Bezanya bahasa...kahkahkah...Oklah sebenarnye bukan itu yang saya nak sampaikan.

Tadi saya baru lepas tgk cite "Yes Man"(mestila dengan tunang xkan orang lain kot)...Cite ni memang lawak gile thp SPM gred satu.Tapi yang penting isi kandungan die memang besh ar gue bilang sama lo...

Ok tanpa membuang masa saya akan cite skit2 sinopsis cite nih...Cite ni pasal satu perkataan yang boleh merubah hidup seseorang tuh...perkataan tu adalah "YES"...Pada mulanya mamat carl ni seorang yang negatif...Semue xboleh buat...semua xkan...dan semuanya bagi die tak atau dalam B.I "NO!!!".Sampai satu hari di mana die kene pegi satu kursus yang dinamakan "YES"(itupun kene paksa)...So masa kat kursus ni die telah membuat salah perhitungan...Perhitungan tu ialah die kne bercakap "yes" kepada setiap peluang yang die dapat xkire kecil atau besar...sekiranya die berkata "No" die akan ditimba musibah...

So perkataan yes tu ubah idup die 100% ...dari hidup yang lifesuck kepada yang gile gempak...dari xde awek kepada yang berpunye...dan daripada miskin kepada kaya...Die betul2 bersyukur...Tapi die belom habis selidik lagi sebebnarnya perkataan tuh hanya boleh digunakan untuk bende yang positif sahaja...dan bende tu kene ikhlas bukan dipaksa...

"Alamak...kalau korang nak suruh aku cite baik aku tulis novel maa!!!inikan just blog...so kalau nak tau pegi ar tengok wayang...takpun paling cikai beli DVD cetak rompak"

p/s :

- Yes itu satu yang positif...so sekiranya kite positifkan permintaan kite kite akan dapat apa yang dihajati...

- Nak yes pun kene la tgk time die...Jgn la situasi macam ni pun korang nak yes (ini bongok namanya):

" Abg Zari bagi saya semua duit gaji abang tu biar saya masyuk"

" Yes bean..."

- Saya cube positifkan diri saya...belajar untuk memaafkan oarng...tapi kapla sudah kene pijak la...

- Kepada tunang saya :
" Abg mintak maaf apa yang jadi tadi...cube positifkan minda n positifkan apa yang abg bagitau tadi"

- Kepada "adik2" semua :
" Tolong pertimbangkan perkataan yes tu pada orang yang berkenaan...pk sebelum setuju nnt korang susah sape nak tanggung...xde sape yang peduli ma!!!xpun orang akan kate korang kuat bodek...hahaha!!!"

- ni trailer supaya korang terliur nak tgk cite ni :

Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails