APA ITU PEMBIAYAAN PENDIDIKAN UJRAH?

APA ITU PEMBIAYAAN PENDIDIKAN UJRAH?



Salam semua,

Saya tau hari ni ramai yang dah mula bekerja.Saya still cuti sebab Jumaat lepas masa korang best-best cuti celebrate Malaysia menang bola saya bekerja keras menjaga outlet utara.hoho...Ok pagi-pagi ni saya nak mulakan dengan satu entry knowledge.Sorry tiada tips bloging sebab takde mood nak kongsi tips blogging.So sila tunggu smpai saya rasa masa sesuai untuk kongsi.

Kepada student-student mesti tau apa itu PTPTN betul tak?Mustahil korang tak tau sebab kebanyakan stuent kat Malaysia akan pi pinjam duit kat PTPTN untuk beli handphone baru setiap kali buka semester baru.hak3...Takdelah gurau2 yeh.Kebanyakan dari kita yang kadang-kadang buat lupa nak bayar atas alasan :

* Tiada Masa Nak Pi Bayar
* Gaji Tak Cukup Nak Bayar Sebab Interest Tinggi

Dua ni adalah alasan 'BERAT' yang membuatkan kita tak bayar pinjaman pelajaran kita yang merupakan benda wajib tapi bila gaji ni kita boleh pulak beli Blackberry Torch betul tak?Saya ada penyelesaian untuk alasan yang kedua tu.Yang pertama nanti saya bagi tau sat lagi.La ni saya nak share satu benda pasal PTPTN.Mungkin ramai yang dah tau tapi mungkin juga ada yang tak tau lagi.

Korang tau tak apa itu 'Pembiayaan Pendidikan Ujrah PTPTN'?Ok pembiayaan ni bukan aca CIMB Express ataupun  pinjaan Along yang korang tengok tapal iklan kat dinding-dinding.Pembiayaan Ujrah PTPTN ni adalah satu skim untuk membantu peminjam-peminjam membayar pinjaman tanpa beban yang berat! Kalau korang perasan dulu masa eminjam ada stated yang kita akan dikenakan faedah 4% pada bayaran balik.Lepas tu diorang kurangkan kepada 3%.So dengan Pembiayaan Ujrah PTPTN ni kita just bayar bukan 2% tapi hanya 1% je.Tapi sebelum korang boleh dapat pembayaran 1% ada cara dia.

Cara-cara nak daftar Pembiayaan Ujrah PTPTN :

1. Just surf ke PTPTN Ujrah
2. Pilih Laman Web Kemaskini Maklumat Ujrah
3. Masuk Detail yang diorang nak
4. Check mail korang sebab diorang akan send satu email
5. Isi butiran diri peminjam

Senang je kan.Tapi korang kena check jugak kat PTPTN samada status korang update tak kat sana.Korang boleh check dengan call diorang kat no 0320804455 ataupun pi Wisma Chase Perdana.Kalau setakat update status kat facebook korang then tag PTPTN tidak dilayan ye sila  jangan buat kerja gila.

Kepada alasan kedua, kalau korang dah rasa korang terlalu sibuk untuk pi bank or Wisma Chase Perdana korang boleh buat pembayaran dengan :

* Pergi Pejabat Pos (still Tak Sempat)
* Pergi Bank-Bank Terlibat (malas beratur)
* Gunalah Online Banking (uodate status FB boleh je kan...)

Oklah nak transfer gambar semalam dari DSLR ke PC...Lepas tu nak edit...Lepas tu nak post kat blog.Lain kali kalau tak nak pinjam PTPTN sila buat blog sebelum masuk U sebab nanti boleh bayar yuran pakai duit Nuffnang,hak3,,,

p/s :

* Saya dah semak status saya tak blacklist.Korang dah check ke blom?
* Adakah 1% pun still membebankan kita selaku meminjam?
* Beli rumah & keta mahal boleh bayar PTPTN layu je.




Sila Like & Share Entri ini Kalau Berkenan
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails