BLOGGER DAN CUKAI PENDAPATAN?APA KAITANNYA DENGAN PHUNSHUK WANGDU

BLOGGER DAN CUKAI PENDAPATAN?APA KAITANNYA DENGAN PHUNSHUK WANGDU

Salam Ahad,

Saya nak tanya korang best tak jadi blogger?Macam yang kita tau Kakred masuk paper lagi.Makcik ni memang tak habis-habis bikin hal dengan surat khabar.hoho...Kalau tanya saya blogging memang syok sebab saya dapat kenal ramai kawan dan dapat kaji beberapa karektor.Tapi ni ada satu berita tak best bagi korang yang bergelar blogger.Awas korang dah kena bayar cukai pada LHDN.Dem...Apa kejadahnya LHDN ni.Apa tak cukup-cukup lagi korang pow duit rakyat.hak3...Korang percaya tak?Saya ada bukti ...



Korang boleh usha Facebook Kementerian Penerangan Malaysia.Ok simple je kalau diorang buat macam ni saya ada beberapa persoalan yang perlu dijelaskan oleh Jabatan Penerangan Malaysia :


1) Adakah cukai ini dikenakan pada blogshop ataupun termasuk blog peribadi?


2) Adakah cukai akan dikenakan mengikut pendapatan blogger ataupun ada amount yang ditetapkan?
- Habis blogger cap ayam macam saya yang hanya dapat RM30 sebulan macam mana?


3) Adakah cukai yang dikenakan pada setiap rakyat malaysia tak cukup untuk negara sampai pendapatan online yang tak tetap pun nak dikenakan cukai?


Harap-harap persoalan saya dapat dijawab sebab macam tak fair lah kan tetiba bloggerpun nak dicukaikan.Pendapatan kami takde lah tinggi sangat dan still tak boleh beat gaji Perdana Menteri dan Blogger bukanlah satu pekerjaan profesional yang ada pendapatan tetap.Untuk pengetahuan korang isu ni pun dapat perhatian Saintis terhebat dunia iaitu Phunkshuk Wangdu.Tak caya ...




Tak pasal-pasal Phunkshuk Wangdu boleh cakap Bahasa Melayu...Soalan terakhir untuk korang.Bersediakah anda untuk jadi Blogger yang sanggup bayar cukai?


p/s :


* Lepas ni sila jangan umum income Nuffnang dalam blog ataupun surat khabar sebab nanti LHDN ingat kita semua kaya.


* Dari gua bayar duit cukai lebih baik gua bagi sedekah takpun bayar zakat...Dahla minyak naik harga barang naik blogpun kena cukai...Mana akai korang selaku pentadbir negara?  


* Jangan lupa date kite eyh Kakred...

Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails