P METRICS BOLEH BUATKAN BLOGGER BLOGSPOT RASA MACAM PAKAI WORDPRESS

PMETRICS BOLEH BUATKAN BLOGGER BLOGSPOT RASA MACAM PAKAI WORDPRESS

Morning guys,

Pagi-pagi otak kosong nak upkan isu pun agak lambat tapi saya harus bersyukur dan berterima kasih kepada otak kanan sebab last-last minit boleh mengeluarkan idea untuk dikongsikan dengan korang.Persoalan pertama untuk entri ni ialah korang guna apa untuk check stats blog korang?Kalau blogger Nuffnang saya dah tau confirm akan jawab usha Nuffnang Analytic lah kan.Tapi bagi blogger yang gila kentang diorang akan jawab usha Google Analytic je cukup.

Sekarang ni saya nak share satu platform untuk check analytic korang.Ni pun saya ternampak kat satu blog tu tapi saya dah lupa apa url dia.hak3...So saya try...Korang pernah try Pmetrics tak?Actually ni sama je macam analytic lain yang bagi kita figure or performance blog kita.Tapi saya rasa syok sebab ia seolah-olah bagi saya satu fantasi yang saya macam berhosting sendiri.Apa yang ada kat Pmetrics :

1. The Basic - untuk tau bilangan visitor (UV/PV), Bounce back etc
2. Links - nak tau dari mana link yang yang refer  or hantar visitor ke blog korang
3. Contents - top content yang orang cari dalam blog korang
4. Search - yang ni related dengan SEO, apa je yang orang cari yang ada dalam blog korang
5. Traffic Source - nak tau dari organic search direct

Komen Bean Moreno :

* Interface dia agak sedap mata memandang dan light so terasa luxury.hak3...
* Mungkin agak accurate.
* Complete kalau nak dibandingkan dengan Nuffnang Analytic

Kalau nak usha comparison dengan analytic lain korang boleh usha sini.Nak printscreen agak panjang lah pulak.


p/s :


* Sorry tiada screenshot sebab internet bapak slow!
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails