PERCAYA TAK MATAHARI ADA 3...TAHUKAH ANDA APA ITU FENOMENA TRIPLE SUN?

PERCAYA TAK MATAHARI ADA 3...TAHUKAH ANDA APA ITU FENOMENA TRIPLE SUN?



Salam guys,

Dah lama saya tak tulis something pasal alam sekitar.So hari ni rasanya sesuai kot sebab semakin lama kita dapat lihat manusia semakin ego dan dah tak pedulikan pasal kesihatan dunia (ada macam professor tak?).Saya dapat ilmu ni pun dari aiensepet so saya sampaikan kat korang.Korang tau tak apa itu fenomena Triple Sun.Bukan Triple Star ye itu zaman jopun yo ada...


Cantik tak gambar kat atas tu?Itulah contoh gambar Fenomena Triple Sun.Macam yang korang nampak ia mungkin disebabkan pembiasan cahaya maka terbentuk 3 objek matahari.Cantik kan.Fenomena berlaku pada 8 January 2011 di Northeast China iaitu Wilayah ChangChun.Ia adalah rentetan daripada satu lagi fenomena astronomi yang dipanggil Ice Halo yang disebabkan reflection atmofera.


Triple Sun ni bukan kali pertama berlaku sebelum ni pun ada terjadi kat China jugak iaitu pada 26 July 2010.Yang paling lawaknya ada jugak pemerhati yang beranggapan bahawa fenomena ini ialah disebabkan UFO sebab bagi diorang tak mungkin matahari ada 3.Apa punya kolotlah pemikiran.So kalau korang nak tengok kejadi fenomena ni jom kita layan video youtube ni ...







p/s :


* Apa pendapat korang pasal fenomena ni?
* Saya Triple Sun tak pernah dengar Triple A dengan Triple H saya tau... Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails