DALAM KEHIDUPAN TIADA PENGHALANG UNTUK BERJAYA

DALAM KEHIDUPAN TIADA PENGHALANG UNTUK BERJAYA




Salam guys,

Sorry entri yang agak lewat sebab internet office down.Korang mesti pelik sebab bila baca entri team TALIBARUT yang lain nama saya ada tapi saya tak buat entripun.Jangan takut sebab actually entri tu ada mana mungkin saya dapat join kalau takde entri.Ingat saya ada saham dengan Nuffnang ke?Kalau nak baca entri tu korang boleh pi kat blog Bean Moreno.

Ok saya nak buat satu entri pendek dan bermakna pagi ni.Persoalan pertama yang korang kena jawab ialah adakah kita dihalang untuk kecap kejayaan?Ada orang cakap kita tak mungkin dapat semua yang kita nak...Ada pulak yang cakap kita susah nak kecap kejayaan...Bagi saya nak capai satu kejayaan itu tiada penghalang atau penghadang tapi ada batasan.Batasan bukan bermaksud batasan kejayaan tapi batasan cara mengecapi kejayaan.YES!

Korang oernah tak dengar ayat macam ni :

"Alah boleh lah dia jadi kaya sebab duit harampun dia sebat!"

Ayat macam ni biasa sangat kita dengar.Tak pasal-pasal kita salahkan agama.Kita akan cakap sebab agama kita tak boleh buat itu, buat ini.Sebenarnya kita salah.Agama itu bukan penghalang tapi agama itu panduan.Kalau kita anggap agama itu sebagai penghalang kita totally silap.Ada sebab kenapa dalam agama terutama dalam ISLAM mengharam kan kita melakukan sesuatu.Itu sebenarnya panduan supaya kita tak salah buat tindakan.

Jadi kita kena ingat, sebenarnya yang menghalang kita untuk berjaya ialah diri kita dan pemikiran negatif kita.Actually kalau kita nak sesuatu kita mesti boleh dapat punya.Yang penting positif!So untuk pagi-pagi ni kita layan satu lagu yang mungkin boleh membuatkan kita semangat...







Kris Allen - No Boundaries [Download Here]

p/s :

* Dulu saya asyik fikir boleh ke Blog ni orang kenal...Tapi lepas usaha gila2 baru nampak yang sebenarnya tak mustahilpun...

* Sorry cikhel kita terpaksa berpisah...ang pi geng dengan anakperak sana...hak3
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails