TAHUKAH KORANG KOMEN ITU ADALAH SATU TEKNIK SEO MUDAH?

TAHUKAH KORANG KOMEN ITU ADALAH SATU TEKNIK SEO MUDAH?



Selamat pagi guys,

Wah entri kali ni tajuk dah macam National Geographic Sebelum saya cerita lebih mendalam tentang perhubungan saya dengan komen,ahaks saya nak tanya koranglah kan korang rasa drop komen kat blog lain mendatangkan faedah tak?Rata-rata akan jawab kalau nak traffik tak payah drop komen pun tak kisah.Just shout kat kotak kecik kat sidebar tuan punya blog mesti masuk balik kat dalam blog kita.Yes itu memang betul tapi korang terfikir tak blogwalking memang akan tolong kasi up sikit traffik tapi kalau kepuasan blogging itu menulis untuk dibaca manusia korang memang takkan dapat sebab orang yang membaca penuh dia akan komen.

Kenapa saya cakap drop komen tu satu teknik SEO mudah dan kalau korang ada pernah terbaca kat ebtri blogger-blogger lain diorang cakap SEO nilah kunci kepada traffik.Actually ramai yang still tak perasan bahawa bila kita drop komen kita sebenarnya telah menempatkan url blog kita kat dalam feed entri tu.Tanpa kita sedari lepas kita drop komen kat satu blog tu kita akan tarik readers lain baca blog kita.Kenapa?Simple je bila korang komen dan komen tu bernas dah tentu owner blog yang komen tu akan tertarik ko memang the bump dengan korang.So dah tentulah dia akan masuk ke blog korang melalui link comment tu.Simple je kan...Satu lagi Readers blog yang korang komen tu korang rasa takkan tak drop komen So lepas diorang komen bila ternampak nama korang komen satu benda yang memang superb maka diorang mungkin akan cair dan tertekan link blog korang...
Maksudnya kat sini link URL korang tulah akan menjadi referral link untuk tarik visitor.

Pernah tak korang terfikir yang dalam komen korang tu juga ada keyword-keyword yang boleh menyebabkan link URL blog korang tersenarai dalam carian Seacrh Engine.Korang tak tau atau memang tak nak tau ataupun saje buat-buat tak tau?Apa sahaja yang kita taip dan kat mana-mana kita taip termasuk kat facebook akan tersenarai dalam SERP.Tak percaya?Korang fikirlah eyh server Google bukan macam saiz harddisk desktop kita yang paling hebat ada 1 TB je.So setiap perkataan yang kita letak kat apa-apa platform kecuali platform bas akan masuk dalam SERP.Maka bukankah itu SEO cara mudah dan ramai di antara kita tak sedar.
So nampak tak apa yang cuba si kacak ni sampaikan?Sebab saya tengok ramai orang blogwalking termasuk diri saya tapi tak komen.Kalau takat tak komen je takpe tak pandang langsung entri blogger lain.Korang kena ingat dalam blogging ni ada satu phrase yang penting 'What You Give,You'll Get Back!'.Nak tau apa itu 'What You Give You'll Get Back!' nanti saya akan cerita.So lepas ni janganlah malas-malas komen blog lain ye.
p/s :

* Saya suka drop komen tapi sekarang ni agak busy dan orang yang saya utamakan untuk drop komen ialah orang yang komen blog saya...hak...Tapi kalau ada masa memang banyak blog yang saya akan komen...

* Nak sewa tapak iklan? Jom Test Market...

Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails