DUIT TWITTER KU

Huh!!!rasanya dulu saya ada tulis entri pasal bende ni.tapi off course la dalam English sebab saya baru je start tulis entri BM start semalam.Perubahan ni lah yang buatkan saya agak keliru.Adakah saya ada split identiti(owh no!!!).

Hm nak cite skit pasal Twitter.Kita tau yang twitter ni merupakan salah satu SN(social networking ye bukan Siti Nurhaliza).So SN ni digunakan untuk communicate dengan kawan-kawan la takkan dengan haiwan plak.Tapi ramai yang tak nak cuba Twitter ni sebab diorang cakap susah dan interface kureng la cha...Tapi bagi saya la kan interface tan cun takpe janji boleh guna.Memang la Twitter agak leceh skit kalau nak compare dengan FB.Tapi bagi saya la kan OK je.tak caya tanya la orang yang guna Twitter.
Ramai orang tertanya-apa yang Twitter ada tapi Fb takde.Simple je...Sebagai seorang blogger setengah tegar seperti saya ni,twitter best sebab widget yang kita boleh guna untuk letak kat blog.Contohnya macam nih :

 Tweets on the Blog

Hm,nampak tak keberkesanan tweets ni dalam blog korang.KENAPA???Jawapan dia simple sekiranya kita ada akaun Geng Blogger link kan je dengan Twitter then tweet kite akan auto update so senangla kite nak promote yang kite dah update blog(senangkan bagi orang yang pemalas).

Apa lagi yang best eyh...Ok sayapun pernah jugak cita pasal tweets yang mendatangkan duit.ADA KE???Dah tentu la ada sebab saya dah try cuma belom cash out je sebab tak cukup limit.Tapi sebelum korang bukak akaun ni saya harap korang ada sifat2 terpuji dalam diri iaitu bersabar macam saya.KENAPA???Ok kalau lah korang ada nuffnang kat blog and then tak sabar-sabar nak dapat earning or check lupakan lah niat elyana korang untuk join bende nih.Sebab earning die lagi lambat.Saya yang dah nak dekat 6 bulan join pun baru dapat skit je.tak percaya...


Ha...sekarang korang percaya tak???Baru RM.4.26 dan yang paling bestnye nak cash out kena achieve RM100 dulu.Mungkin akan mengambil masa seperti seorang ibu mengandung yang menunggu masa bersalin.Tapi tak kisah sebab setau saya awal-awal dia bagi sikit je.Contohnya masa awal-awal join dulu satu iklan dia bagi RM0.15 je tapi sekarang nilai tu dah bertambah satu tweets RM1.00 jadi orang sabar seperti saya ni memang selalu untung.Semalam baru lepas settlekan dua kempen ChurpChurp ni dan hari ni diorang approvedkan tweet tuh.

Nama benda ni ialah ChurpChurp.Benda ni kalau tak silap salah satu syarikat Nuffnang juga.So kalau dah sama mestila ada kaitan dengan iklan.Ya BETUL???Kalau korang nak try bolehla register kat ChurpChurp punya website.Dan kalau lah dia salah satu syarikat Nuffnang maknanya ia adalah bukan SCAM.Sebab dengan Nuffnang pun saya dah cash out 2 kali.Ni tengah tunggu kali ketiga.

SELAMAT MENCUBA YE

p/s :
- Selamat mencuba kalau tak dapat campaign jangan merungut ye tunggu sampai dapat.PASTI ada.
- Kesabaran itu penting sebab kalau tak sabar kita akan stress.
- Jangan lupa mencuba itu amalan yang mulia melainkan kita mencuba untuk pergi ke Karaoke tanpa izin ibu bapa...hakhak...nanti kantoi macam sape???
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails