TUTORIAL : NAK BUKAK FB GAK

Entri ni ditulis atas pujuk rayu wife saya yang cantik dan comel tuh.Sebenarnya saya nak tulis entri ni semalam tapi tak sempat.Tapi sebelum baca saya harap korang buang rasa ego tapi moto ego jangan buang rugi.Sebab entri ni boleh mengundang sedikit rasa riak anda.hak2..

Banyak gak la orang tanya saya macam mana nak bukak Facebook kat office kalau dah kene block.Wah sebelum ni saya tak tau(uiks pelik IT support tak tau bypass) hak2 saje je bikin gempak.Saya tau tapi bukan cara ni la kan cara lain.Cara unblock Facebook ada banyak.So ini adalah salah satu yang simple je.Budak kecil pun boleh buat.So kalau sapa yang dah tau tu tolong jangan riak dan merendah2kan orang yang tak tau eyh.Sebab kita bukannya tau semua pasal kehidupan saya nipun just sharing ilmu yang baru saya belajar.

Masih nak tau.Oklah saya ajar tapi make sure jangan bagitau saya ajar kalau kantoi eyh.Bak kata pepatah cina "Anak Ikan makan Anak Ikan,Pandai Makan Pandai Simpan...".

First step ialah pastikan korang boleh masuk ke google.Sebab untuk korang berjaya menyelinap masuk ke FB perlukan google.Taipkan youtube f_proxy pada search bar korang macam ni :

(klik untuk pemandangan lebih jelas)

Step kedua pilih web yang kedua.Youtube Proxy.Tgk gambarajah ye...

(Sudah jelas jangan klik)

Bila keluar je page ni klik proceed anyway :

(Klik kalau korang tak dapat baca)

Bila ABypass dah keluar taipkan laman web apa yang dah kene block.Saya tau yang penting FB kene bukak betul tak???hak2 itu motivation pekerja kan...


Then korang tgkla sendiri apa yang jadi.So seperti mana yang saya cakapla kan.Kalau korang nak buat pastikan tempat clear ok.Jangan jadi bijak buat depan boss.Pastu petik nama blog saya yang tak popular ni.Habis CIA semua ambush rumah saya.Kalau Eyriqazz terjah nak gak at least dapat traffik.

p/s :
- Tolong gunakan bende ni untuk kebaikan.Tak elok buat jahat tau dosa.Saya ajar untuk blogger supaya boleh ping blog kat gengblogger.Sebab kalau tak leh bukak FB tak leh ping.Yang ni saya tak tau samada boleh tak ping GB tanpa FB.Sila beri tunjuk ajar...

- Kelajuan internet akan menjadi perlahan sedikit akibat penggunaan benda ni so berwaspadalah.
- Saya budak baru belajar.Kongsi untuk tambah ilmu.Kalau dah tau jangan berlagak OK!!!
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails