BEAN MORENO TERIMA PADAH





Hari yang memenatkan kepada seorang IT support apabila dikerah seperti mat bangla yang tugasnya memindahkan barang2.Huh!Terasa macam diploma yang saya ada sekarang tak mencukupi untuk bergelar seorang boss.hak2...Selepas siap membaiki sebuah komputer kat lab yang dijangkiti H1N1 saya disuruh memindahkan barang2 dari blok sebelah ke blok yang sekarang ni.pergh...Mana perginya title IT support aku ni???hak2 tapi takpela benda dah settle.

Hari ini penulis blog Bean Moreno(sapo pulak ni) menerima padah apabila terlampau sibuk dengan tugasnya.Ini adalah musibah yang melanda apabila dia mengabaikan tanggungjawab ke atas blognya.Mesti korang tak baca kan muka depan SinChew Jit Poh.Kalau korang bacapun tak faham kan.hak2 samala kita...Korang tgk apa dah jadi dengan blog saya ni :


Saya tunjuk benda ni nak kasi korang sedar.Kalau korang nak serius blogging tolongla jangan abaikan tanggungjawab.Dah kasi ngandung tolongla bertanggungjawab ye.Jangan nak buang tepi jalan.Dosa...hak2..Hari ni saya terpaksa tolak berfikir sgt pasal blog sampaikan traffic jadi teruk sebegini.Tanpa membuang masa saya post satu entri pada pukul 12.Sebab kalau ikut schedule pukul 10.Tapi selepas saya post satu entry killer traffik mulai sesak di Jambatan Pulau Pinang menghala ke Bayan Lepas(betul ke arah ni).Pastu saya tambah skit ngan acara blogwalking skit so bertambah lagi traffik ke blog yang tak popular ni.

Jadi kesimpulannya post entri dan blogwalking itu amat penting dalam blogging.Ini adalah hasil analisis saya ke atas blog saya.Kalau ada otai cakap tak payah update blogpun boleh buat traffik naik itu adalah disebabkan blog diorang tu  dah gile popular dikalangan reader2.So kita yang tak otai ni buat jela cara tak otai.Betul tak??Tapi kan saya tgk blog redmummy & beautifulnara hari2 update.Kadang2 sampai sehari tiga empat entri.Korang nampakkan blog yang gile popular macam tuh pun update tiap2 hari ni kan blog cap ayam cam kita.Jadi kepimpinan melalui tauladan bukan kepimpinan melalui percakapan je yang takde bukti ok...

p/s :
- Entri ni takde tuju kat sapa2pun just peringatan je
 Sapa2 yang terasa saya mintak maaf sebab takde niat tersembunyi.Just sharing...
- Mungkin ada blogger yang dapat traffik banyak tanpa update tapi teknik SEO kene GEMPAKla beb.Terpulang pada individu.Entri ni just nak bagitau kalau kita nak serius or tak je OK!!!
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails