CULTURE : PERSETANKAN KATA ORANG







Entri ni mungkin akan jadi simple kalau saya tak melalut seperti biasa.So doa2kan jela yek...Tajuk entri nampak macam emo MCR betul tak?Tapi saya bukan jenis yang begitu saya happy go "Lucky Laki".Kita selalnya senang terpengaruh dengan corak pemikiran orang lain.Kadang2 kita nak buat lain tapi bila orang lain cakap sesuatu yang bertentangan dengan apa yang sepatutnya kita berubah.pernah tak korang satu hari masa breakfast or makan korang kononnya nak makan nasi ayam tetiba bila orang tu cakap nasai kandar kat situ best korang terus tukar niat.?

Sebenarnya saya bukak topik ni bukan apa.Saya tengok ramai awek2 kat luar sana yang senang terpengaruh dengan cakap orang & persekitaran.Kenapa saya cakap macam ni.Saya pernah tengok ramai kawan2 gurl(bukan gegurl ok) saya yang asal dari kampung.Kat kampung bertudung litup,tutup aurat, cakap sopan, dan memang best la perangai bak kata orang Wanita 1Malaysia Terakhir la.Tapi bila diorang datang kat KL terus jadi lain.Sampai KL terus bukak tudung,pakai skirt,hisap rokok pegi clubbing.Huh!Apa nak jadi la.

Dulu masa saya study UiTM saya ada syok kat minah ni.Memang cun bapak(yela awek2 saya semuanya TOP2) siap pakai tudung lagi.Saya walaupun ada unsur2 syaitanirrajim time tu saya nak gak ada satu awek yang steady pastuh baik so boleh saya akan berubah jadi baik.Tapi yang tak bestnye bila awek ni dah bergaul ngan gurl lain.Terus berubah "Totally Spies".Bila kawan2 racun gi club,terus ikut bukak tudung,pkai skirt pendek,mak aih...Kalau dah jadi cam ni memang la mamat yang mempunyai perwatakan Serizawa macam saya ni terus reject.


Pastuh pasal BF or GF.Bila korang dah best pakai tudung tetiba BF korang suruh bukak tudung semata2 nak tunjuk kat memember yang dia ada awek ranggi.Patut ke korang ikut?hak2 ini kerja gila beb.Apa kejadahnya semua ni?Alasan sebab sayang.Tak patut langsung.Korang berubah ACCORDING TO HIM!!!Kalau korang disuruh berubah dari jahat ke baik itu satu langkah baik tapi kalau korang disuruh berubah dari baik ke jahat...Come On La Girls!!!

p/s :
- Semua yang saya tulis kat entri ni adalah kisah benar yang tiada di TV3
- Alamak xmenjadi jugak entri pendekku.Ces!!!Orang cakap saya suka melalut dalam entri...PERSETANKAN!!!
- Sapa2 terasa saya mintak maaf sebab saya tak reveal nama yek...
- Adakah korang sanggup dikatakan poser??atau berubah tapi tak ikhlas...so fikir2kan lah ye...
- Layan la lagu ni best :




Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails