TAKUT KE SAYANG - JANGAN BACA KETIKA MAKAN

Setelah buntu memikirkan ke mana mahu pergi saya terus mendapat idea memandangkan saya dan wife sedang bercuti.Jadi kami telah membahagikan tugas untuk membersihkan rumah yang agak berselerak.Hak2 pemalas jugak saya ni.Sepatutnya masa wife keje saya buat untuk membuktikan cinta saya(maaf tiada gamnbar kerana saat ini saya dan eife begitu seksi so taknak tunjukkan aurat...haram...)...hak2.Selepas mengemas hall saya ditugaskan untuk membersihkan jamban.Sila guna kan akal dan IQ anda untuk membezakan perkataan JAMBAN itu kerana di zaman yang serba moden ini ia telah menjadi double meaning.Sebagai contoh ayat ni:

Apabila pergi ke rumah seseorang:
"Weh besar siot jamban ko..."

Apabila mengutuk atau memuji :
"Weh!Besar siot jamban ko..."

Haha...Oklah berkenaan dengan tajuk entri kali ni "Takut or Sayang".Perkataan ni mesti korang terfikir khas untuk pasangan suami isteri.Ya!!Betul...Tapi kadang2 boleh jugak boleh jugak diguna pakai untuk pasangan bercinta.Kalau ditanya samada Bean Moreno takut ataupun sayang bini saya akan jawab saya sayang wife saya.Saya tak takut.Kenapa?Sebab saya sayang dialah...

Macam mana nak tau kita takut or sayang.Senang je...Kalau kita buat sesuatu disebabkan terpaksa itu adalah takut dan kalau kita buat sesuatu tu ikhlas itu adalah sayang.Kadang2 saya tengok banyak pasangan yang menurut je kehendak pasangan dia walaupun benda tu tak logik.Kadang2 dah nampak macam bibik plak.Tapi saya tak macam tu.Saya blogger yang romantik.Kalau saya suruh wife saya memasak,saya akan buat satu kerja untuk dia.Jadi adil tak???hah itu pasti tak percaya tanya la wife saya.Jadi adakah saya takut bini...Owh tidak sama sekali...

Sayang pulak adalah satu benda yang subjektif.Tanpa perasaan sayang ni takde perkataan keluarga.betul tak???Saya bukan Dr Love untuk berbicara pasal cinta.Kalau dah kahwin kita perlu rasa sayang yang tinggi tapi kalau belum berkahwin rasa sayang yang lebih akan menyebabkan lahirnya satu perkataan iaitu "Anak Luar Nikah".Kalau dah keluar benda ni mula la nak buat lagi satu dosa besar iaitu baung bayi.Huh!!sungguh memalukan...

Jadi kesimpulannya tolong jangan takut biar sayang yang menguasai diri kita(untuk yang dah berumah tangga).Kita buat sebab kita sayang dan ikhlas jangan buat sebab kene marah or kene kongkong ye...

p/s ;
- Cuaca makin panas ni.Saya nak pegi HKL untuk melawat adik saya yang ada operation kaki jap lagi.
- Kalau saya takut bini saya takkan blogging & takkan dapat pergi event2 blogger ok...
- So korang takut ke sayang???
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails