MALAM2 KALAU LAYAN LAWAK MEMANG BEST MESTI TIDUR DENGAN TENANG!!!





Selamat malam cikgu(gaya upin ipin),sungguh tak beridea saya malam ni. Lepas blogwalking sambil tengok Srnja Permai saya masih terpinga2 nak tulis entri apa.Gaji dah dapat hati ada senang skit.Masalah jadi kurang so harap2 esok perjalan saya sebagai mat bangla kolej lancar.


Oklah sebelum tidur saya nak kongsi satu cerita lawak dengan korang.Saje je nak berbembira sebelum tidur.So kita lepaskan stress sama2 eyh.Asyik2 cerita tips je satu hari ni pun agak memuakkan jugakkan.Tadi wife saya bukak email dia.Ada banyaklah mail2 yang best2 (macam mana ntah dia boleh dapat)...


Senario pertama :


KISAH AYAM PANGGANG


Razak pergi ke sebuah restoran kegemarannya dan
memesan ayam panggang seekor..Beberapa minit kemudian pesanannya sampai…Tapi sedang dia menikmatinya makanannya.. pelayan yang lain menghampirinya dan berkata...


Pelayan : Maaf, Encik,Itu sebenarnya pesanan lelaki yang ada di sana itu. Dan ini merupakan stok ayam terakhir yang kami ada…Maaf ya Encik.

Razak menoleh ke arah lelaki yang ditunjuk, ternyata badannya besar dan gagah.. lalu berkata.



Razak : Kerana terlanjur sudah makan sedikit..Jadi ayam ini milik saya.Lagi pun saya juga membayarnya.

Sementara si pelayan restoran nampak kebingungan,
lelaki gagah tadi dengan wajah marah
sambil membawa pisau menghampiri Razak.

Lelaki Ganas : Hai budak.. jangan sentuh lagi..!!Apapun yang akan engkau lakukan terhadap ayam itu akan aku lakukan juga terhadap engkau. Kalau kau potong kakinya, aku akan potong kaki engkau.Kalau engkau potong perutnya, aku akan potong juga perutmu. Pendek cerita.. apapun yang engkau lakukan, akan aku lakukan juga pada engkau.

Razak terdiam beberapa minit..Lalu perlahan-lahan. Dia mengangkat ayamnya, membawa ke mulutnya dan menjilat bontot ayam tersebut...



Teaser - Apakah yang akan terjadi kepada razak?


Senario Kedua :


KISAH HOI BABI SLOW SIKIT


Ada seorang perempuan ,masa tu dia sedang berhenti ditepi jalan sambil melihat keadaan keretanya yang kemek.hari dah nak masuk magrib, dia menjadi semakin resah. Dah lah jalan tu sempit,lampu jalan tak de pulak.

Tiba-tiba datang sebuah motosikal datang dari arah bertentangan. Dah lahtak pasang lampu, tak pakai topi keledar.. laju pulak tu.. macam pelesit.Perempuan tu apa lagi, dia terus menjerit " Hoi.. Babiiiiiiiii....... Slowsikit....."

Bila mendengar laungan perempuan tu, apa lagi, penunggang motosikal tu punmenjerit balas .. "Celaka!!!!! F**k you!!!, Pu**mak kau!!!".."Bagerooo..."sedap jer cakap babi...."

Selang beberapa saat.. tiba-tiba terdengar satu dentuman yang kuat....Perempuan tadi berlari kearah bunyi dentuman tersebut..Apabila sampai ke sana, kelihatan budak tu terpelanting dalam semakmanakala motosikal nya remuk sama sekali.

Rupa-rupanya, dia dah langar babi yang telah dilanggar oleh perempuantadi.

Moral of the Story - Cuba fikir positif walaupun perkataan tu teruk sebab kadang2 ia merujuk pada benda lain.



So amacam terhibur tak dengan cerita lawak ni.Kalau tak lawak jangan salahkan saya sebab cerita ni bukan saya yang reka.Saya cuma share je marah orang yang reka ok.


p/s :
- Uiks saya rasa macam saya cerita dua kisah kan...hak3...
- Selamat malam ye semua saya nak tido esok nak kena bangun awal.
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails