METAFIZIK : BILA ADA MASALAH...CUBA BERKAWAN NGAN MASALAH

Hye guys...Amacam selesa tak dengar perubahan yang saya buat untuk blog ni.Saya semakin selesa tulis entri macam ni.Best gila.Baru dapat feel seperti seorang problogger (perasan sendiri hak3).Sangkaan saya meleset selepas solat Jumaat masih tiada kerja jadi kita enjoy!!!Tengah cari mood nak siapkan pc kat lab.Hati tengah senang bila dapat tengok tarian iklan di blog ni.Barulah meriah.



Hari ni takde tips pasal Nuffnang sebab ntah tak tau nak cerita pasal apa. Actually otak tengah berpusing2 dan mencari jalan untuk keluar dari masalah. Keluar bermaksud selesaikan bukan lari sebab kalu kita lari kita tak tenang dan akan bertambahlah masalah lain.Jadi kita just hadap dan jangan biarkan masalah kita menghantui mood.So saya ambil keputusan untuk pasang youtube dan dengar lagu Lenka.Pernah dengar tak?Meh dengar sama2 :





First time dengar lagu ni saya ingatkan Yuna Zarai punya lagu.Oooppps termalukan diri sendiri plak...Rupa2nya Lenka.Best siot lagu ni.Dengar rasa peaceful yang penting bukan Rest In Peace ye...Inilah adalah perkara yang saya akan buat bila bermasalah.Youtube akan menjadi teman sampai saya puas dengan lagu tuh.hak3...




Apa yang saya faham dari lagu ni ialah kita sepatutnya jangan treat masalah kita sebagai musuh.Sebab kalau kita anggap dia musuh maka kita akan tertekan berlawan pedang dengan dia.Kita treat masalah tu sebagai kawan so masalah tu sendiri akan lead kita ke jalan penyelesaian.Mudahkan...Berkawan dengan masalah tak sama ye dengan mencari masalah.Ada bezanya...Hak3...


p/s :
- Zaman sekarang ramai yang SMS (suka mencari susah) tapi bila masalah tu sampai terus nak lari contohnya buang bayi...


The radio staggers against the backspace!
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails