TIPS : KESALAHAN YANG SERING DILAKUKAN NUFFNANGERS


Settle dah hutang emas dibawa belayar.So saya nak kongsi pasal kesalahan yang saya pernah buat dulu masa awal2 pembabitan saya dalam blogging dan pada awal saya jadi nuffnangers.Apa kesalahan yang memang kita sebagai Nuffnangers buat.So kepada blogger2 innity or advertlets jangan pepandai melibatkan diri anda dalam entri ni.
 











Ok saya start ye.Sebagai seorang blogger kita terlalu taksub dengan bilangan visitors(ya itu memang perlu) .Kita taksub kejar click2 iklan.Betul tak betul?Memang itu adalah side income kita sebagai seorang blogger.Tapi kita terlupa yang ada satu lagi benda penting yang kita boleh buat untuk kita earn duit melalui Nuffnang yang tak terdapat pada Innity or Advertlet.Dan benda ni khas untuk blogger2 yang berstatus bintang iaitu GLITTERATI.Apa itu Glitterati boleh rujuk sini.Status ni korang boleh dapat dari Nuffnang kalau korang tak guna service competitior diorang.So faham2 jela ye.


Apa yang ada pada Nuffnang dan takde pada advertising company yang lain.?Jawapannya ialah EVENT.Kalau korang berstatus Glitterati korang berpeluang untuk join event2 best yang Nuffnang organize.Contohnya macam Digi Internet  Pimp My Day,Samsung Corby Colour My Life,Astro Beyond Blogger Night dan yang akan datang ni ialah Gatsby Deodorant Street Fair. Apa yang bestnya event2 ni...?Dah tentulah hadiah dia & then korang boleh kenal2 ngan blogger2 yang korang tak kenal.

Lagi satu,selain event korang jugak boleh masuk banyak kontest yang advertiser buat.Kalah menang itu tolak tepi janji kita cuba.Kalau nak menang je itu bukan kontest namanya.Itu dah kira macam present ikhlas.  hak3... Disamping korang mencuba nasib korang jugak pasti akan dapat traffik kencang sebab orang lain akan search and buat contoh entri yang korang dah buat.Contoh2 kontest yang diorang anjurkan adalah macam Project Alpha Instant Blogging,KDU Open Day,dan yang terbaru ialah Love World Love Sloggi.Hadiah tak yah cakaplah semua best2.

Macam mana korang nak tau ada kontest or event.Senang je.Korang tak payah susah2 nak gi telefon office nuffies,korang tak payah nak sibuk2 ym ngan diorang.Apa yang korang perlu buat ialah gi kat blog Nuffnang lepas tu check kat sidebar diorang mesti ada update baru.Contohnya macam ni...


Sekarang apa yang korang rasa.Mesti bestkan so selamat berblogging.Sebab tulah saya tak nak tukar Nuffnang kepada yang lain.Tapi ingat kalau korang dah apply contohnya tiket wayang n then dapat jangan la plak tak pergi.Kesian orang lain.Kalau dah memang tak nak pergi or memang tak boleh pergi jangan hantar entri.


p/s :
- Apahal GengBlogger takleh login eyh?
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails