METAFIZIK : APA ADA DENGAN METAFIZIK? -KUNCI

Salam guys,amacam weekend best tak???Traffik ok??Seperti yang pernah saya katakan kalau saya tak update & tak blogwalking memang traffik suterablogger akan jatuh teruk.Tapi positif je la.Mungkin tak lama lagi akan bertukar kot.Semalam tengok "Raja Lawak 4" dan Kumpulan Kecik "Asal Dari Kampung" dah menang.Memang syok dan saya mula berangan untuk masuk ke realiti TV tersebut.hak3...

ARTWORK BY BEAN MORENO

Oklah saya dapat banyak feed back pasal Metafizik tu.Ramai yang still terbayang2 apakah itu Metafizik.Huh!!!Korang ingat senang nak faham.Saya pernah bagitau yang kunci Kejayaan adalah Kegembiraan.Ok sebelum korang dapat Kegembiraan yang boleh membawa kepada Kejayaan tuh korang kene buka dulu kunci Kegembiraan.Dia umpama korang nak masuk rumah.Ada dua lapisan pintu.First bila korang balik kerja penat2 nak masuk rumah niat untuk berehat.Sampai je kat depan rumah korang kene bawa keluar kunci.First sekali korang buka Grail(betul ke saya eja ni) & then korang kena buka pintu.Barulah korang dapat masuk ke rumah dan berehat(tapi jangan lupa solat plak eyh...).Jadi untuk mendapatkan kejayaan itu bukan mudah.Kalau mudah dah ramai dah orang kaya takde orang merempat tepi jalan lagi dah semua pakai BMW.hak3

Kita ibaratkan Kejayaan itu adalah berehat di rumah , pintu Kejayaan itu adalah pintu rumah dan pintu Kegembiraan itu adalah grail.Kene buka Kunci satu per satu.Maknanya kalau tak buka grail kita tetap tak boleh masuk ke rumah dan berehat tengok "Raja Lawak 4" malam tadi.Untuk menyenangkan kepala otak anda semua saya pendekkan ye.Dalam Metafizik,untuk korang dapatkan  Kegembiraan ada 3 Step atau Ingredients yang korang kene fahamkan.Senang je tak susah.Ok hari ni saya kasi ingredient atau rencah2 untuk korang buka "Lock" Kegembiraan.



1) MEMAAFKAN ORANG LAIN
2) BERTERIMA KASIH PADA SELURUH ANGGOTA BADAN DAN ROH
3) BERSYUKUR DENGAN NIKMAT TUHAN & KEHIDUPAN

So saya dah buka sikit rahsia.Nak cerita lebih2 takut korang pulak pening sebab benda ni perlu kan masa untuk kita fahamkan.3 rencah2 kat atas ni adalah penting dalam hidup sebab ia akan membina satu aura atau selaput tenaga yang sememangnya kita tak nampak.Dan selaput tenaga tulah yang akan membantu kita mengenali diri,creator dan creation("law of nature").Dalam entri lepas ni saya akan terangkan satu per satu kenapa perlunya 3 steps ni untuk unlock korang punya Happiness(Kegembiraan or Kebahagiaan).Pergh sekalai tengok dah macam Naruto lah....haha...

p/s :
- Ni basic things yang kita kena tau sebelum kita teruskan pengajian.Saya kasi skit2 takut korang pening sebab bila pening korang sure dah tak nak teruskan.So saya bagi yang simple2 je.
- 3 Steps tu digunakan oleh kebanyakan orang2 kaya & budiman(bukan orang kaya langsi).
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails