TIPS : UNDANG-UNDANG PENULIS 12


Saya tengah menggodeh modem Huawei maxis cousin saya.Kepala hampir biol sebab saya dah try setting yang emmy kasi tapi tak berjaya.Ades apahal la maxis ni kedekut sangat gi lock.Hm,bilala saya boleh dapat pakai balik Digi 3G turbo tuh.Saya memerlukannya bila berada di kampung.

Oklah saya nak buat undang2 penulis 12.Jadi yang ke-12 adalah "Learn To Tell Both Side Of The Story".Ok maksudnya kita kene pandai mengolah sesuatu tu dengan baik.Uiks yeke?Anggap je betul..hak3..Kalau entri yang kita tulis tu amatlah serius kita kena pandai neutralkan dia.Maksudnya olah jadi benda tuh happening.Sebagai contoh,kita tulis pasal personal.Walaupun benda tu emo kita cuba jangan kasi reader kita emo jugak.Try buat ayat yang boleh membuat readers selesa.

Kesalahan kebanyakan dari kita ialah cume bercerita bagi pihak kita dan kita tak fikirpun reader yang baca or blogwalk tu suka ke tak?Memangla blog tu adalah milik kita dan kita berhak tulis apa yang kita nak.Tapi persoalannya adakah itu untuk kita tulis syok sendiri atau tatapan umum(wah dah macam wawancara jangan tidur lagi dah ni).Kalau korang niat just untuk korang baca je jangan cari traffik sebab nanti orang lain akan baca.betul tak apa yang saya cakap ni.??Kita boleh tulis pasal personal tapi make it simple and reader selesa.Kalau tak sia2 je tulis tapi orang tak baca n komen.hak3...So pandai2 la korang ye...

Alamak Undang2 penulis dah habis,so kenela cari idea lain.Kene cari traffik tapi macam mana killer psot dah habis...hak3...Tapi sekarang senang nak jadi popular.Kita just pergi GB then masuk forum pastu komen yang membina diri sendiri pasti boleh cepat popular...hak3...I am Sorry...

p/s :
- Nak balik,perut dah lapo...
- Tengah berdoa duit jatuh dari langit...boleh ke??
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails