METAFIZIK : ADA APA DENGAN BERTERIMA KASIH


Baru balik dari Low Yatt beli kabel network RJ45.Semua orang nak ekspress macamla saya ni mempunyai tangan yang banyak seperti sotong.Kalau saya sotong sudah lama saya berlakon cerita sutun 3.hak3..Hari ni semua orang sibuk pasal buffered tapi saya tetap cool walaupun tak dapat barang satupun buffered.Dulu selalu dapat tapi lepas tukar dotcom terus kering.Takde hal banyak lagi cara untuk tambah earning.So kepada yang dapat tu congrats & jangan lupa untuk cari traffik sebab kalau tak buffered anda itu tidak berguna.hak3...

Saya ingat nak buat review pasal blog follower ke-300 saya hari ni.Tapi tadi saya masuk blog dia dah lain pastu saya tak faham interface dia.Saya rasa mungkin dia tgh tukar templates kot.So kepada Cik Ejaa kalau dah siap template sila bagitau ye...






Oklah saya rasa cam nak kongsi pasal metafizik la...Dah lama tinggal takut nanti korang terus tak faham.Aritu saya just terangkan pasal Memaafkan orang.Hari ni saya sambung skit pasal BERTERIMA KASIH.Ada apa dengan berterima kasih.Benda ni memang susah kita nak buat terutama sekali dalam pasangan suami isteri (perli diri sendiri ke apa...hak3).Yela tu contoh paling dekat dengan saya la.Tapi sebenarnya saya sentiasa ucap terima kasih kat wife saya walaupun saya suruh dia ambilkan tisu.Ucapan terima kasih ni penting dan sangat bermakna.




Kenapa bermakna...Bila kita ucap terima kasih pada seseorang dia akan rasa dihargai...So lepas ni kalau korang buli diapun dia tak kisah.hak3 just kidding.Saya bagi contoh lagi satu.Kat kedai makan,adakah korang ucapkan terima kasih pada pelayan yang hidangkan makanan untuk korang.Tak kira la kat kedai awe ke,mamak ke,ataupun KFC.Benda ni sebenarnya kecil je tapi disebabkan ego yang menebal kita terlepas pandang.Dengan ucapan terima kasih kita dapat buat orang rasa dihargai dan dia akan rasa gembira.






Tapi pernah tak korang berterima kasih pada diri korang sendiri.Berterima kasih pada anggota badan korang dan berterima kasih pada roh korang.Mesti korang cakap saya gila.Tapi sebenarnya itu adalah yang terpenting sekali.Tanpa anggota badan dan roh kita tak mungkin berada kat tempat kita sekarang.Cuba korang berterima kasih pada benda2 tu dan tengok kesannya.Ni bukan main2 tapi korang kene feel sendiri baru korang tau.


JADI,CUBA DULU BARU TAU OK!!!


p/s :


- Korang akan dapat kegembiraan bila korang dapat gembirakan orang. Percayalah...
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails