PEKERJA KEDAI SUTERA DITANYA TENTANG ALEXA & MYLOOK

Selamat tengahari ye semua,agak kusut bila boss boleh buat2 tak tau pasal gaji.Kalau dah tau sistem bagi check buat la awal2.Ni kasi pekerja macam saya ni tungu2.Bank dah call tanya duit kete.Teruklah management macam ni.Kadang2 bengangpun ada,macam mana la staff nak kerja betul2 kalau management tak jaga kabajikan ye tak???hak3...Baik saya kerja kedai sutera je macam ni.At least kalau tak bayar gaji saya rembat sutera jual...hak3...


Oklah entri ni wujud atas dasar member pengatahuan.Tadi saya check kat comment ada sorang reader tanya saya pasal Alexa & Mylook.Soalan dia macam ni :


Klik untuk tumbesaran sempurna

Mak aiyh saya dipanggil abang sutera.Bapak jambu nama tuh.Terbahak2 saya dengar panggilan tuh.Anyway thanx eyh kaseh sebab sudi tanya soalan ni kat saya.

Ok meh saya terangkan apa yang saya tau pasal dua benda ni :

Alexa - Satu website yang digunakan user untuk check data sesuatu website.Dengan alexa kita boleh check ke"popular"an website or blog kita dan juga perubahan ranking website kita di Negara asal ataupun negara luar.Contoh :

 Klik untuk tumbesaran

Kalau kita klik "Get Details" maka akan keluarlah info pasal blog kita.So kalau nak tau blog kita famous kat negara mana dan ranking boleh try la eyh.Lebih kecil bilangan nombor lebih bagus.

Mylook - Ok yang ni plak satu search engine baru yang mana function dia sama je macam google & yahoo.Bezanya pada umur sahaja...hak3...Kenapa nama dia Mylook kenapa tanya founder dia la ye.Apa yang bestnya setiap search kita akan diberi "share".Contohnya macam ni :


Klik untuk tumbesaran sempurna


macam mana nak earn dengan MyLook :


klik untuk tumbesaran sempurna

Alamak kantoi plak earning.Tapi tu semalam punya.Harini ada naik sikit la..Persamaan antara dua2 website ni adalah ia PERCUMA!!!So try dulu baru ceritala kan.Hopefully entri ni dapat membantu Kaseh eyh.

p/s :
- Huh!Terpaksa mengeluh sebab dah pukul berapa ni dia tak panggil lagi saya masuk bilik dia.Apa punya kompeni la tak sistematik langsung.Terus hilang mood nak buat keje...ikhlas terus hilang arini.ces!!!
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails