TIPS : APAHAL BUFFERED AKU DAH JADI METER NI?EARNING BARU JE RM0.25 JE

Salam n morning guys,Dah sarapa ke blom?Hari ni sampai office terlebih awal sebab kena hantar aiensepet gi keje.Dia masuk kul 8 (uiks ni pun nak kasitau ke?).Amacam best tak lawak semalam?Saya ada lagi banyak koleksi cerita2 lawak & nanti saya post.


Disebabkan sekarang ni musin mengawan earning Nuffnang.hak3,yelah saya blogwalking semua cerita dapat buffered earning.Ada yang dapat 1,2, dan 9 pun ada.Saya...Cuma satu je...hak3,lawak kan.Itulah akibat kalau pelupa.Oklah saya nak cerita skit pasal buffered earning ni.Saya rasa ramai yang dah tau kot terutamanya kipas susah mati Melz.Sebeleum saya dah kasi amaran supaya jangan terlalu gembira bila dapat earning sebab lagi banyak earning yang korang dapat lagi kuat usaha yang korang kena buat.Dia lebih kurang main farmville jugak lagi besar tanah lagi selalu korang kena main.hak3...


simple artwork by Bean Moreno


Apa itu buffered earning?Ia adalah ads tambahan yang Nuffnang & advertiser bagi pasa publisher (blogger) yang boleh dikirakan sebagai bonus.Bezanya ads tu akan menari-nari tak henti2.Apa keistimewaan Buffered?Buffered ni bezanya ialah bilangan yang akan diberi extra sekiranya bilangan klik pada campaign biasa lebih.Dan pada Buffered tu ada lagi bonus sekiranya klik lebih 0.2%.So kesimpulannya ia lebih kepada bilangan traffik yang masuk ke blog tuh.Lagi banyak traffik lagi banyak earning.


Kesilapan yang selalu Nuffnangers buat termasuk diri saya ni ialah kita selalu ingat bila dapat buffered je kita dah boleh duduk rileks dan biar je buffered tu berjalan sendiri.Wah kalau macam tu bankrupt la advertiser dik.Tapi hakikatnya lagi banyak buffered sepatutnya kita kena tambah traffik barulah earning buffered tu akan bertambah.Contohnya kalau sebelum dapat buffered traffik blog hanya 100 so kita kena gandakan traffik bila kita dapat buffered.Sebab Nuffnang akan nilai kita punya hardwork.   


Kenapa buffered tetiba jadi metered?Sebelum saya teruskan dengan soalan ni.Saya terangkan apa itu metered.Metered ialah jumlah earning yang kita dapat hasil bonus CTR + buffered.So bila impression buffered kita dah habis maknanya ia akan jadi metered.Ok,saya sambung balik soalan tadi.Korang mesti pernah alami dapat buffered baru sehari tetiba tukar jadi metered. Maknanya impression untuk buffered korang dah habis.Macam mana boleh habis?Senang je jawapannya,Bila traffik korang tak boost seperti mana yang advertiser harapkan maka tamatlah riwayat buffered.Yelah diorangpun bagi buffered bukan untuk tayang je.Diorang nak gak profit kalau traffik takat 50 je macam mana diorang nak untung.Diorang nak promote barang or event diorang jugak baru dapat duit.


Kesimpulannya,jangan terlalu selesa bila bukak page Nuffnang tgk2 dapat buffered.Then tak nak kerja keras.Itu satu tanggapan yang salah dan patut korang ubah.Manalah tau dengan buffered tu kalau korang buat betul2 boleh dapat ADVERTORIAL kan.Itu namanya rezeki...


p/s :
- Saya just share apa yang saya perhatikan.Kesilapan korang adalah kesilapan saya juga di masa lampau si jadikan pengajaran.
- Even dapat satu bufferedpun takpela kita tengok saya boleh boost berapa dengan satu buffered ni.
- Thanx to Melz & Eryqazz sebab kasi saya ilmu yang mana saya boleh observed kebenarannya.Tak lupa pada readers saya Tq very much.
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails