DEBARAN RESULT SPM




Dubdab jantung bergetar...Hari ni adalah hari penting bagi pejuang2 SPM 2009.Result mereka akan diumumkan  pada pukul 10 hari ni.Saya tak dapat nak bayangkan perasaan takut dan kecut diorang tuh,hak3...Macam dulu saya punya taktik telefon sekolah dulu sebab MRSM Terendak dengan rumah saya bukan dekat.So saya dah dapat result dulu sebelum ambil slip SPM.Bijak tak?

Lpeas tuh yang bestnya orang yang telefon sekolah bukannya saya tapi mak saya.Lagi la buat saya rileks.Cuma time mak saya telefon ada drum beat skit la.hak3...Sebab masa result keluar saya tengah bekerja kat KFC dan saya buat tak tau je.Amacam cool tak saya macam Serizawa.Mak sayapun bukan calang2 dan bijak.Dia tak telefon awal2.Disebabkan kehebatan dia membaca fikiran saya,kebetulan pada hari tu saya habis keje pukul 2.Mak saya call sekolah depan saya.

Yang buat drum beat berbunyi bila mana mak saya teteiba je menangis.Saya agak cuak takut result teruk.Biasalah masa trial 5F9.Bongokkan saya.hak3...Bila mak saya nangis say dah down dan macam nak minum racun tikus tapi tiba2 mak saya datang kat saya peluk saya sambil cakap tahniah...Wow terharu rasa.Mak saya pun tak sangkat saya boleh dapat aggregate 16 pangkat 1.Gila tau result tuh.Saya sendiri rasa macam nak nangis sebab Allah tolong saya dengan bagi kegembiraan pada saya & mak saya.Bapa saya cam biasala dengan style rileks dia.Jadi selepas kejadian tu mak saya belikan saya motor Kriss 110 sebagai hadiah(malangnya moto tu dah hilang kene curi).

Kesimpulan dari entri ni dan saya sendiri belajar dari kejadian SPM saya ialah trial tu adalah percubaan.Itu bukan kayu besball untuk ukur kemampuan korang(uiks??).Kalau korang rasa korang dah buat terbaik.Just cool je macam SiVaji Da Boos(Serizawa untuk saya je ye...jangan tiru).To parents jangan la kita merendah2kan anak2 kita selepas trial,tak semestinya anak kita tu tak bagus dalam trial diorang tak boleh berjaya dalam SPM.Bagilah sokongan moral.

p/s :
- Kepada reader setia blog ni yang akan ambil result pagi ni macam Billet (dia panggil saya sifu...malunya) Good Luck dan cool ye.jangan gelabah2.Apa yang dapat bersyukur je.
- Nah dengar lagu ni untuk bakar rasa ketakutan dan semangat :




Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails