TIPS : GAYA PENULISAN...ANDA BERBLOGGING ATAU MAIN MYSPACE???




Ada sesuatu yang pelikkan kat sini?Ya betul tetiba saya beralih arah untuk tulis dari kiri ke kanan.Selalu tulis dari center kan.Tapi ia akan jadi pelik kalau saya tulis dari kanan ke kiri.Mesti ada antara korang akan cakap macam ni :

"Sekali dia tulis arab da...."

Hak3...Saya nak ubah gaya penulisan saya sebab tetiba dapat ilham tulis macam ni.Mana la tau dengan tulis macam ni buffered bertambah2kan.Jadi tak salah kalau kita mencuba.Ini adalah hasil saya blogwalk.Saya cuma nak tengok adakah dengan gaya penulisan macam ni boleh menambah keselesaan saya untuk menulis dan keselesaan korang membaca blog ni.

Kenapa saya cakap macam tu.Sepanjang saya blogwalk kan,ramai antara kita (termasuk sayalah...tapi itu dulu...) yang buat kesalahan dalam penulisan. Kalau tak silap saya saya ada terbaca entri melz pasal ni.Ok meh saya tunjuk apa kesalahan yang kita buat tapi kita tak sedar yang benda tu akan menjadikan readers tak selesa.

1) TULISAN TERLALU KECIL

Sebagai contoh :
"Bean Moreno seorang yang kacak lagi macho.Dia sering kali di"ngorat" oleh awek2 cun.Tapi dia tak layan...hak3..."

Selesa tak korang baca ayat tuh.Kesalahan ni saya pernah buat tapi Eyriqazz tegur saya.So lepas ditegur terus saya buat tulisan besar.Baru senang nak baca.So tak salah kita berubah untuk kebaikan.

2) TULISAN ALA2 ADNAN SEMPIT

Sebagai contoh :
"BeaN MoREnO sEOraNg YaNg KaCAk,MaCho LaGi HenSem"

Tulisan dah nampak,tapi yang membuatkan readers kurang selesa bila tulisan tu sekejap kecil sekejap besar.Bak kata pepatah Adnan Sempit :

"Gua Tengok Lu Kecik Besar Kecik Besar je Der"

Kita nak bacapun kene pemerhatian yang tinggi sebab takut salah huruf.hak3... Bagi orang yang biasa takpelah cuba bayangkan orang tu rabun.Pergh boleh gugur rambut dia nak fahamkan apa yang korang tulis

3) TULISAN ASTRO CERIA 611

Sebagai contoh :
"Bean Moreno tu dahla kacak...Muka bawa rezeki...Handsome plak tuh..."

 Wah memang ceriakan,tapi sebenarnya korang tau tak benda ni la yang buat korang hilang visitor.Sebab tak semua orang suka colourful then korang kena ingat yang menulis blog tak sama dengan social network lain contohnya myspace.

Oklah tu je kot yang boleh di"share"kan dengan korang.Kalau korang nak ubah ke tak nak bukan masalah saya sebenarnya.Saya just kongsi je.So fikir2 kan lah something yang boleh buat blog kita maju then share ngan orang lain.

p/s :

- Berubah kepada kabaikan itu satu yang tuntut tapi berubah kepada kejahatan itu dikutuk.Uiks apa ke hei nye yop...hak3...
- Terharu bila baca entri kak tash yang latest...Actually saya ajar dia skit je...hak3...Mak aiyh sifu lagey...takut siot...Untuk tak mengecewakan dia saya letak artwork yang dia buat untuk saya thanx eyh kak tash...Kacak tak saya?



Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails