TIPS : UNDANG-UNDANG PENULIS 8

Undang2 yang ke -8 ialah "There doesn't always have to be a moral to the story".Takde kene mengena dengan Pendidikan Moral ye...Apakah maksudnya.Maksudnya ialah dalam kita menulis(blogging) tak semestinya kita kena tulis something yang berinformasi.Tak pun senang macam nilah.Korang tak perlulah tulis satu isu yang mana boleh menyebabkan reader berfikir secara total.Entri tak boleh terlalu berat sebab nanti reader bosan.Pastu just baca p/s korang je.

Dalam penulisan kita kena sesuaikan entri kita dengan reader.Jangan terlalu lurus je..Ia akan membosankan.Korang pernah tengok movies tak?Kalau tak pernah saya tak boleh nak tolonglah.Korang tgk movie adakah semua movie tu memberikan pengajaran yang bagus kat kita.Tak kan...Contohnya kalau korang tgk  "American Pie" ada ke moral of the story.Yang membuatkan cerita tu top adalah BOOBS perempuan je then SEX.hah!!itu jela contoh yang saya boleh kasi contoh.Amacam best tak contoh saya.

So melalui contoh tu dalam penulisan kita kene serong2 skit bro.Tak boleh nak straight nanti tak best.Korang selitkan la lawaking skit supaya reader rasa best baca entri tuh.Saya tak pandai berlawak sebab tu entri saya mendatar je.Kalau Hattan komen mesti dia cakap entri ko ni Sri Sabah la...hak2.

p/s :
- Sorry eyh kalau entri ni agak membosankan sebab saya dalam keadaan yang kurang stabil.hak2

Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails