METAFIZIK : APA ADA DENGAN METAFIZIK? - INTRO


Hye guys,saya baru lepas settlekan satu assignment ChurpChurp.Disebabkan khayal pada Nuffnang saya lupa yang saya menjaga anak nuffnang juga.So saya terlepas untuk buat 2 assignment ChurpChurp so melepasla RM2.50...hak2...


Hari ni saya tak nak tulis pasal tips blogging.Asyik2 cerita pasal blogging je muak plak korang nak baca kan.Nak tulis pasal personal plak saya takde aktiviti yang menarik.Jadi saya rasa macam nak tulis pasal ilmu yang saya belajar bersama2 dengan wiseman & Karipap satu ketika dulu.Ilmu tu ialah ilmu Metafizik.Korang pernah dengar tak???Maybe siapa yang follow blog saya dari awal dulu pernah baca artikel semacam ni.So saya nak reveal balik.Sebelum tuh saya nak cerita skit apa itu metafizik dan sutera.

credit to : forum atasbawah

Metafizik ialah satu ilmu yang digunakan untuk mengenal diri dan juga memahami konsep hidup.Bila korang faham apa yang terkandung dalam metafizik ,korang akan dapat something yang mengajar korang untuk mengurus luaran dan dalaman korang supaya jadi somebody tak lupa jugak ia juga akan membuat kita sedar wujudnya creator(ALLLAH).Sutera plak adalah satu keadaan di mana aura yang ada di sekeliling korang itu positif , lembut dan membawa ketenangan.Kalau korang ikut blog saya dari mula korang akan perasan header saya tulis "Sketching Life Within Alpha".Apakah itu alpha?Yang penting bukan "project Alpha" eyh...Alpha adalah satu alam(gelombang) di mana first human creation tercipta.Iaitu satu alam yang yang kita berinteraksi secara dalaman(ooops tiada kene mengena dengan ilmu silat anak betong ok!!!).


Sekarang korang dapat tak gambaran sikit pasal apa yang saya nak kongsi?Untuk lebih faham korang boleh bukak blog wiseman dan baca.Tapi sediakan kamus dulu eyh sebab entri dia dalam bahasa English.Apa yang saya nak kongsi adalah satu fasa dalam kehidupan di mana kita boleh gembira sebab kunci kejayaan adalah kegembiraan.Macam mana korang nak gembira???Adakah dengan membeli belah korang boleh gembira?ataupun pergi McD beli Happy Meal(owh itu makanan kanak2 ye) boleh buat korang gembira?Ataupun dengan menulis blog?Takpun adakah dengan melompat tinggi korang boleh katakan yang korang tengah happy..Owh itu semua nanti saya akan terangkan.Ni just pengenalan je dulu.Sebab saya tak nak beratkan mental korang awal2.nanti ada yang tak nak baca plak.So nak tau lebih tunggu next entri ye...

p/s :

- Saya akan sambung dengan entri seterusnya kalau korang nak baca.Kalau tak no point saya tulis tapi just untuk saya je.Ibarat penjual goreng pisang yang takde pembeli,last2 makan sendiri je.hak2

- Saya hanya berkongsi je tanpa bayaran sebab kalau korang nak belajar benda ni cost dia RM3500(itupun simple yang korang dapat).So kalau saya dapat dari orang free sayapun akan kasi FREE je.

- Saya harap bila saya berkongsi benda ni korang jangan riak dan minda korang lebih terbuka dan FREE!!!
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails