METAFIZIK : LAGU UNTUK PAGI-PAGI 2



Morning guys,Bean Moreno masih lagi di sini dan menulis untuk korang.Hari ni Sabtu so saya agak free kerana staff tak ramai dan kerjapun boleh dikatakan tiada.hak3... HAPPY!!!Yeay!!!Oklah kalau semalam saya bercerita pasal satu lagu yang boleh menaikkan semangat korang tak kirala untuk berblogging dan juga untuk kehidupan korang.Sekarang saya nak share satu lagi lagu yang boleh korang dengar untuk meningkatkan emosi happy dan juga motivation korang.

Korang pernah dengar lagu Greenday tak?Macam saya yang dahulunya seorang SKINHEAD tegar, saya gemar dengar lagu diorang sebab music diorang "Punk Rock" ataupun bahasa kasarnya adalah "Street Rock".Memang funky.Best giler!!!Hari ni saya nak korang cuba dengar lagu diorang dari album terbaru.Actually lagu ni dah lama cuma saya ni agak perlupa so saya tak tulis.Ok,cuba korang dengar lagu Greenday yang ni :

Band : Greenday Feat American Idiot Cast
Lagu : 21 Guns






Lirik dia macam ni :


When you're at the end of the road
And you lost all sense of control
And your thoughts have taken their toll
When your mind breaks the spirit of your soul
Your faith walks on broken glass
And the hangover doesn't pass
Nothing's ever built to last
You're in ruins

One, 21 guns
Lay down your arms
Give up the fight
One, 21 guns
Throw up your arms into the sky
You and I

Did you try to live on your own
When you burned down the house and home?
Did you stand too close to the fire?
Like a liar looking for forgiveness from a stone



Lyric from : Lyricsty


Apa yang dimaksudkan dari lirik ni.?Pada asalnya sayapun tak berapa faham so saya cuba fahamkan.Wah hebat!!!Hak3...Untuk pengetahuan korang English saya masa kat MRSM tersangatlah teruk sampai kelas pun set 3 English(paling teruk).Tapi saya belajar perlahan2 guna lirik lagu The ACAB.So Thanx to Megat ACAB sebab diapun ada ajar saya sikit English.Ooops melalut plak.Mai saya terangkan apa sebenarnya yang terkandung dalam lirik lagu ni.






Maksud lirik ni kegagalan pasti dalam hidup.Tetapi kita tak semestinya gagal dalam setiap perbuatan.Bila kita berhadapan dalam kegagalan yang pertama itu adalah satu pengajaran untuk tidak gagal seterusnya.So jangan takut untuk gagal ataupun bila gagal.Belajar dari kegagalan itu.Fuh dah macam Dr Fadhilah Kamsah dah.Sebagai contoh,saya pernah gagal dalam percintaan.Tapi saya bangkit dan tunjukkan something positif then sekarang saya dah berkahwin dan wife saya teramat la cantik & comel.Jadi jangan pandang belakang nanti nampak hantu...hak3...


p/s:
- Saya ada satu blogjob untuk chinese blogger sapa nak???Contact saya ye...
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails