MALAYSIA APA NAK JADI - EDISI PIALA THOMAS


Hm saya sedang mecari jalan untuk menyelamatkan laptop Emy ni.Data dah copy last2 bila nak bukak mintak permisi pulak.Waduh2 memang bikin gue pening dong.So emy saya mintak masa sikit lagi.Hehe jangan takut saya tengah kaji ca,mne nak bukak folder yang berpassword je.Mungkin hari rabu saya bagi laptop ye.

Esok ada "Hari Belia Semalaysia" dekat Putrajaya.Kenapalah korang buat kat tempat jin bertendang tu.Buatlah kat The Curve ke,IKEA ke senang sikit Bean Moreno nak datang (saje berlagak macam artis).Esok mungkin bersama aiensepet dan mungkin Melromeo ada kat situ.So sape yang teringin nak jumpe Mel silalah berjumpa saya dulu sebab esok saya bodyguard dia.hoho...Tapi kalau yang nak datang jumpa ti badan macam Bob memang saya kasi jumpa terus sebab takut kepala pecah.hak3...

Saya kecewa malam ni sebab pasukan Piala Thomas yang diketuai oleh Dato Lee Chong Wei kalah straight tanpa memberi tentangan untuk ke rubber set.Hampa seyh.Saya memang harapkan Dato Lee Chong Wei dan beregu Tan Boon Heong & Koo Keng Kiat menang.Tapi diorang pun tapau jugak.So nak harapkan Wong Chun Han mintak maaf jelah.Tapi tak boleh nak salahkan player saya tengok dua game awal diorang main dengan bersungguh2 cuma mungkin takde luck kot.Anyway tahniah pada mereka yang telah berjaya bawak Malaysia masuk separuh akhir.

Saya dapat rasakan mungkin ada beberapa punca yang membuatkan Malaysia kalah pada China :

1) Masa Dato Lee Chong Wei kalah Lin Dan menari feng tau depan audience jadi player Malaysia cuma tau shuffle je - maksudnya skill belom cukup bagus

2) Perseorangan kedua sepatutnya letak Hafiz Hashim instead of bagi Wong Chun Han main sebab dia dah tua.

3) Masa regu pertama,diorang dah main cantik dah tapi perasaan gopoh dan nak cepat menang itulah yang buat mereka kalah.

4) Coach Malaysia patut bagi penekanan pada permainan netting.Saya tengok player Malaysia yang bagus main Netting ialah Wong Chun Han tapi smash dia macam penagih yang tak makan nasi 5 tahun.

5) Yang ni saya baca dalam blog Jard.Punca kekalahan Malaysia adalah Bila Datin Seri Rosmah Mansor datang.hak3...Betul marah anon tu dengan Bini Najib.

So apa yang boleh saya katakan ialah saya tak salahkan player langsung sebab bukan senang nak menag Piala Thomas.Kalau bagi saya main then lawan Lin Dan mungkin seluar saya suidah basah.Bukan sebab peluh tapi air kencing.

Kesimpulan entry ni ialah keputusan Piala Thomas:

 MALAYSIA 0 - CHINA 3...

p/s :
- Baru ingat esok nak sakat student China kalau Malaysia menang.Nampak gayanya sayalah yang kena bahan ni....hak3...(tulah niat jahat di awal game pasti dibalas dengan hasil yang buruk)


 CC5X2K2AKDRX
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails