PROJECT ALPHA : FOOTBALL=ADIDAS?


Musim bola sepak dah makin dekat maka kita akan tengok ramai orang sibuk main bola tak kira bola sepak pantai,bola sepak padang mahupun futsal.Lepas tu semua nak badan fit macam Ronaldo.Bila kita bersukan atau main bola badan mesti berpeluh2 jadi kita akan buat orang lain tak selesa dengan peluh kita yang menitis macam air hujan.Bila dah berpeluh mesti kita akan berbau hamyir seperti ikan kat pasar malam.

Jadi dalam entri ni saya nak cerita kenapa bola sepak dan Adidas adalah satu benda yang memerlukan antara satu sama lain.Kalau kita tengok Adidas digunakan dalam macam2 sukan.Adidas merupakan satu brand dari German tapi tak semestinya German akan menang World Cup 2010 ye.Mari kita kupas satu persatu apa yang Adidas ada untuk permainan bola sepak.Untuk goal keeper mesti nak pakai glove.Korang rasa goal keeper yang cekap Macam Iker Casilas akan jadi hebat tak tanpa glove Adidas.Tak mungkin tau sebab kalau David Villa rembat tak mungkin dia dapat tangkap dengan tangan kosong je.

Dalam permainan bola sepak jugak tanpa jersey tak mungkin satu team bola itu nampak gah.Pernah ke korang tengok team bola terkanal main bola tak pakai baju.Kalau macam tu memang semua kena card merah dengan ref so takde la match bola.Jadi untuk mengelakkan player dari kena card merah Adidas ada reka jersey bola yang selesa (itupun ada player buka time score goal).Selain tu satu lagi benda penting dalam bola iaitu boot bola mesti kena pakai.Orang Brazil yang duduk kat pendalaman pun pakai boot main bola.So tak payah risau Adidas ada banyak boot untuk dipilih.Jadi dari atas sampai ke bawah Adidas ada barang2 dia so Football = Adidas kan...Yang penting Spain akan menang World Cup 2010 sebab pakai barang Adidas.


Project Alpha is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS. The Project Alpha bloggers will be at the Adidas Pure Game Ole KO event on Friday (May 21), from 7.30pm-8.30pm. Catch them in action!

ok jom layan video Project Alpha Season 2 :

EPISOD 29 :


EPISOD 30 :




EPISOD 31 :



EPISOD 32 :




Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails