5 PERKARA GHAIB LUAR JANGKAAN ILMU


Hye selamat tengahari guys.Dah Lunch?Saya baru je balik lunch tadi makan nasi goreng ayam.Sedap beb nasi ayam mamak tu buat.hoho..Apahal nak cerita pasal makan lunch pulak kan.Tadi saya cerita pasal Simon Mojack (teringat pulak katun mojako) yang mati kan.Tadi baca2 akhbar lain ada terbaca satu cerita kematian artis Hollywood yang lain.Peminat2 Slipknot sila jangan meraung sebab Basist kumpulan itu,Paul Gray telah mati.Dia dijumpai mati di sebuah hotel di Urbandale.

Pergh asyik cerita pasal mati je.Terasa takut pulak sebab amal ntah cukup ke tak?Tapi itu semua kuasa Allah kan.Kita tak dapat nak lawan.Kalau dia cakap kita cuma hidup lagi 10 hari maka sampai takat tu jelah nyawa kita.So sebelum apa2 saya nak ingatkan korang dan diri saya sendiri (ni ayat ustaz saya time sekolah2 dulu) pasal agama sikit.Korang tau tak apa dia 5 perkara pelik yang diluar jangkaan ilmu?Perkara2 ni takkan ada sesiapa yang tau kecuali Allah.Perkara2 itu ialah :

1) Apa Yang Tersimpan Di Dalam Rahim
2) Apa Yang Akan Terjadi Hari Esok
3) Bila Hujan Akan Turun
4) Di Negeri Mana Seseorang itu Akan Meninggal
5) Bila Berlakunya Kiamat

Kalau tak silap saya Nabi sendiri pun takkan tau 5 perkara2 di atas.Tapi saya pelik walaupun kita dah diberitahu perkara2 di atas ni tapi kita tetap tak nak percaya.Tadi saya terbaca ada seorang gadis tertipu dengan seorang Ustaz Muda yang boleh mengubati penyakit kanser lepas tu kena rogol.Kalau betul2 dia sakit pergilah jumpa Doktor then chemo je lah.Lepas tu report polis.Aduh apa cer ni?Yang ustaz ni pun kalau betul2 nak jadi ustaz,masuklah program Imam Muda.Ko dah buat orang pandang carier ustaz ni rendah beb.

Dalam dunia ni takde siapapun yang tersangat hebat sampai boleh meramal masa depan.Tapi masalahnya kita tetap nak pergi jumpa dukun main sihir.Tetap jugak nak puja kubur untuk dapat nombor ekor.Sampaikan pengikut2 Abuya Ashaari terpaksa jaga kubur dia.Korang ingat diorang takde kerja ke?Kesian tau.

Lagi satu ramai yang terikut2 ramalan puak Mayan yang kiamat bakal terjadi 2012.Owh adakah meraka itu tuhan?Merakapun dah mati berpuluh2 juta tahun.Tak semestinya ramalam diorang betul pasal kematian president Amerika dan trajedi perlanggaran WTC (World Trade Center) maka meraka tahu bila kiamat akan terjadi.So think wise wahai saudara2 ku.Jangan terpengaruh.Anggap je itu sebagai satu propaganda ye.

Oklah nak sambung kerja sekejap kalau sempat petang saya update lagi ye.Nantikan kemunculan Bean Moreno pada petang nanti.hak3 (macam rockstar je ko ni Bean).

p/s :
- Habis kalau kita pergi check up bayi tu macam mana eyh?Tapi mungkin ada maksud tersirat dari petikan ayat di atas dan Allah sahaja yang tau...
- Credit to Berita Harian Online untuk artikel ini
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails