MOVIE : PRINCE OF PERSIA - THE SAND OF TIME BERSAMA MISTER POTATO...AKHIRNYA PRINCESS TAMINA MENJADI AWEKKU


Hye semua,thanks sebab still lagi nak baca apa yang Bean Moreno karutkan dalam blog ni.Biasalah bila orang agak stress maka blog akan dituju dan ia adalah lebih baik dari membuang bayi di tepi jalan keretapi.Korang mesti pelik kenapa saya dah lama tak keluarlan tipskan.Bukan apa,saja ubah mood sebab nak bagi tips bukan senang dan bukan takat tulis untuk bagi orang baca.Nak tulis tips kena ada kefahaman yang tinggi dan benda tu perlukan masa.Memang best tulis tips lagi2 kalau tips Nuffnang memang hits ribu2 punya then bila check buffered earning memang naik laju je sebab traffik tinggi.Tapi susah sebenarnya tak percaya tanyalah blogger2 best macam Mel,Eyriqazz,cikhel,Bob dan yang lain2.

Oklah kelmarin macam yang korang tau saya dapat invitation tengok cerita Prince Of Persia : The Sand Of Time.Cerita ni diadaptasikan dari game yang memang saya minat sejak umur saya 8 tahun.Memang best beb game dia.Apa2pun thanks to Nuffnang sebab melabur kat Suterablogger untuk tiket wayang ni.Kalau korang nak tiket free rajin2lah tengok blog Nuffnang ye.Buat benda simple then dua tiket korang akan dapat.Tapi kalau Masih ada "M" kat dalam diri jangan salahkan orang lain ye.

Macam biasalah kan Nuffnang kalau buat screening mesti kat Cineleisure kalau takpum kat One Utama TGV.Kali ni saya dan aiensepet sampai agak lambat sebab aiensepet balik kerja lambat.Sampai2 kitorang beratur lah kat dalam Cathay macam biasa dan orang pertama yang saya nampak ialah Kak Ina KL.Dalam perjalanan kami beratur yang terpaksa tunggu lama saya bertembung pulak dengan blogger superhero iaitu Darkbatman.Maka gambar ini terhasil.





Wayang kali ni macam biasa kami dah tentulah dapat sepasang tiket sebab kalau takde tiket macam mana nak masuk hall dan duduk kat kerusi kan.Tapi ada kelainan pada hai itu sebab kami dibekalkan dengan 'jajan' Mister Potato.Korang mesti belum rasa punya sebab belum ada kat pasaran.Korang pernah rasa tak Mister Potato Rice Crisp?Memang sedap terasa macam makan nasi tau.Jadi dengan kehadiran 'jajan' Mister Potato Rice Crisp ni kami tak payah bazir duit beratur untuk beli pop corn.hak3...Korang nak tengok something tak?






Saya dapat banyak stok 'jajan' ni sebelum kami dapat masuk ke panggung.Tapi korang jangan salah sangka saya tak pelahap sampai tahap ni.Stok2 ni semua bukan saya punya sebab saya wakilkan Kak Tash & Pojie sebab saya datang awal sikit.Maknanya sepasang tiket hanya dapat 2 Mister Potato Rice Crisp.Baru ingat nak buat stok jajan sebulan.hak3...Lepas dapat tiket saya dan aiensepet pergi makan dulu sebab perut dah terlalu lapar.Jadi kami ke Kopitiam kat bawah tapi yang bestnya kami just order air je.




Muka keletihan bercampur kelaparan.Tapi apa yang bestnya ada nasi dalam balang iaitu Mister Potato Rice Crisp.Setiap orang akan dapat flavour yang sama iaitu OriginalFlame Grilled BBQ.Bagi saya Flame Grilled BBQ tu memang sedap.Kenyang jugak makan Mister Potato Rice Crisp tapi disebabkan kebuluran kami order jugak nasi betul...hak3...Satu balang disimpan untuk makan sambil tengok movie dan mengelakkan daripada tertidur.Oklah dah panjang sangat melalut.Meh saya cerita pasal movie pulak.




Sinopsis Cerita :


Seorang raja yang hebat telah mengambil anak yatim dari jalan Nasaf untuk menjadi anak angkatnya kerana kehabatan budak tersebut tanpa menyedari yang budak itu akan mebuat kejutan apabila dia sudah besar.Budak itu bernama Prince Dastan.Apabila sudah besar Dastan telah menjadi seorang panglima perang yang hebat dan bijak dan berjaya menakluki Alamut.Idea menakluki Alamut adalah adalah idea Nizam dan mereka berjaya.Tujuan menakluki Alamut adalah untuk merampas satu senjata yang dinamakan Dagger Sand of Time dimana ia boleh mengubah masa silam.So macam2 berlaku dalam pengembaraan Prince Dastan untuk membuktikan kebenaran dan jatuh cinta pada Princess Tamina (lawa tuh).Dan akhirnya dia mendapat tahu yang Nizam inginkan Dagger itu untuk mengbah sejarah supaya dia dapat menjadi King Of Persia.Adakah dia berjaya?Korang pergi beli tiket baru tau.


Apa yang boleh saya cakap ialah cerita ni memang best sebab ada action,love & comedy.Memang terbaiklah dan korang takkan ngantuk walaupun baru balik dari kerja.hak3...So pergi lah tengok Prince Of Persia - Sand Of Time sebab tiket RM10 je (tulah lain kali appy tiket free dengan Nuffnang ye).Yang penting saya dapat ngorat Princess Tamina percaya tak?Meh saya tunjuk bukti :






Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails