TIPS : MACAM MANA BEAN MORENO DAPATKAN BUFFERED DENGAN SUTERABLOGGER


Hye guys,selamat petang.Cuaca nampak gaya macam nak hujan.memang berhinguslah saya sampai malam.Tak sabar nak tengok movie screening.Saya tengah tunggu orang Unify diorang kata nak start kerja hari ji tapi dah pukul berapa tak siap lagi.Hari post saya banyak cerita pasal entertainment je kan.Amacam best tak?Sendra tak suka saya tulis pasal tips or something yang ada kene mengena dengan blog.hak3...

Saya tau korang mesti nak tips je kan.Oklah biar saya kasi ilmu sikit sebelum balik dan berpoya2 dengan aiensepet kejap lagi.Ramai yang tanya macam mana nak dapat buffered.Oklah2 saya jawab.Tapi ni style saya ok.Ada cara yang betul2 punya tapi saya tak ikut.So terpulang pada koranglah nak ikut cara saya ke tak.Sebab sepanjang saya buat memanjang lekat je buffered kalau tak satu mesti lebih.

1) TENTUKAN OR ISIKAN SURVEY DALAM SURVEY NUFFNANG

Inilah satu benda yang penting sebenarnya.Kalau korang tak isi betul2 macam mana Nuffnang nak kasi korang iklan.Ada kes lain yang mana diorang main bo je letak kategori.Mana boleh kalau blog korang cerita pasal kereta takkan korang nak letak dalam kategori seluar dalam.Betul tak?Mana boleh minyak 2T moto masuk kat enjin kereta kan.So fikir betul2 apa content korang then letak lah kategori yer.

Cara update survey :

blog manager -> pilih blog (kalau ada lebih) -> update survey


2) LETAK UNIT ADS TU KAT TEMPAT YANG BETUL

Teori dia senang je.Advertiser buat iklan untuk viewer tengok.Buat apa diorang nak invest ads kat blog yang viewer tak boleh nampak iklan.Betul tak?So kalau boleh jangan bagi ads korang terhalang.Letak kat tempat yang mana readers boleh tertarik dan nampak.

cara nak ambil coding ads :

Add ads -> copy codes -> paste kat blog

3) BOLDKAN KEYWORDS

Boldkan keywords korang ikut survey yang korang isi.Contohnya bila korang dah letak food sebagai kategori maka banyakkan keywords pasal food ataupun namakan (letak) nama advertiser itu kat dalam entri korang.Sebagai contohnya sekarang buferred or kempen yang tengah jalan ialah Pizzahut.So dalam entri korang cuba masukkan nama tersebut dan kemudian boldkan.Kenapa kena buat macam ni?Itu semua SEO punya kerja.

Macam mana nak tau apa buffered yang akan jalan :

1) Blogwalking
2) Check kat sidebar blog Nuffnang

Rasanya itu jelah cara saya tarik buffered.Just berkongsi.Tak semestinya apa yang saya tulis ni betul.Ni cara saya dan apa yang saya nampak.Kalau korang ada cara yang lagi best sila bagitahu so kita boleh belajar sama2.Saya ni just blogger gila yang mencari kepuasan berblogging dengan cara saya sendiri.Apa yang penting kita mencuba.

p/s :
- Dah try baru boleh cakap jadi ke tak?selagi tak try jangan nak komen bukan2
- Apa yang penting dalam buffered earning ialah traffik sebab traffik yang akan tentukan nilai earning klik hanya sampingan sahaja
- Saya dedahkan benda ni supaya blogger2 lain kat luar sana slowkan aktiviti klik2 ataupun fraud klik ye.
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails