BEAN MORENO BELAJaR SIKIT PASAL BLACKBERRY 9700 MALAM NI


Selamat malam,dah dinner?Saya dan aiensepet dah dinner kat Damansara Perdana.Tadi pagi saya ada dengar pasal Steven Gerrad dah nak bertukar kelab.Mungkin dia akan ke Man City.Aduh memang mengecewakan sebab Gerrard adalah satu lambang dan nama yang besar di Anfield.Gerrard memang membesar dengan cara Anfield dan kalau Gerrard keluar memang Liverpool akan jadi pasukan paling dungu di BPL.Yang penting itu keputusan dia dan dia berhak nak pergi mana yang dia suka (wah ayat cam kecewa gila Bean).Sama macam Gerrard mungkin Bean Moreno akan berpindah ke kelab yang memberikan cotract tinggi.Esok Bean Moreno akan pergi ke kelab barunya untuk sesi skodeng (bak kata Aus).Harap2 dapat invironment yang best di kelab baru.


Malam ni saya belajar satu benda baru.Macam yang saya cakap dalam entri lepas manusia sentiasa dan perlu belajar benda baru dan orang yang tidak mahu belajar benda baru sama seperti lembu hanya tau buat benda yang sama je.Malam ni saya tolong aiensepet godeh2 Blackberry Bold 9700.Rupa2nya semalam kitorang online guna data plan (pergh habislah bil maxis naik).So tadi saya godeh2 untuk online guna wifi rumah saya.Rugilah bayar P1 Wimax kalau tak guna byk komputer kan.hak3...

Meh saya share camne nak configure WiFi tanpa data plan kalau korang pengguna Blackberry Bold 9700...

1) Connect ke WiFi yang korang nak connect (kalau ada WEP/WPA masukkan)

2) Tukar default browser










- Cari dan klik Browser icon -> tekan menu ->Option -> General Properties
- Dan set macam ni :










(tolong ikut setting macam kat atas.kalau tak ikut jangan marah kalau tak jadi)

- Dah ikut setting atas tekan Menu -> Save Option

3) Browse terus Internet

- Masa korang browse sila tengok samada ada tak simbol 3G kalau ada maknanya setting tu tak jadi sebab sepatutnya kalau online pkai WiFi cuma simbol WiFi je yang nyala.


p/s :
- Credit to ehow.com sebab saya belajar sikit dari situ
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails