SELAMAT HARI SABTU TAPI INGAT KALAU TAK TAU JANGAN BUAT2 PANDAI SAMPAI TUNJUK KEBODOHAN SENDIRI


Selamat pagi guys,macam biasa hari sabtu saya mesti kerja.hak3...Nak kata rajin mata still kuyu dan fikiran terbayang bantal Akemi di rumah.Macam yang korang tau hari ini adalah Hari Belia SeMalaysia.Saya ni pun dikategorikan sebagai Belia Muda Remaja (BMR).So jap lagi nak siap2 pergi Putrajaya tapi sebelum tu kena pergi SS15 Subang beli ampaian.


Hari ni ntah apa lah nasib Nuffnang tak boleh nak buka.Adus serabut pulak bila tak dapat check analytic.Dah la hari ni Sabtu dah tentulah kena bajet2 sebab takut traffik jatuh (apahal ko gila traffik sangat Bean?).Sebenarnya tak kisahpun berapa traffik saya,saya just nak tengok jugak.Walaupun traffik saya 1000 sekalipun saya tetap nak tengok.Perasaan tu macam situasi kita makan nasi.Walau macam manapun sehari mestri nak kena telan nasi.hak3...


Korang nak tau hari ni ada satu kejadian yang paling bangang dan benda tu dilakukan oleh seorang yang ada Master dan menggelarkan diri dia pakar Network Administrator.Tadi memang kena maki free2 je dengan budak diploma yang dia terlalu pandang rendah ni.Kalau korang tau set network mesti korang tau yang router itu disuspect rosak kalau error die "IP Address Conflict".Tapi kalau error tu keluar "Can't Connect Because Domain Name Server" itu kemungkinan komputer tak dapat detect DNS ataupun punca paling senang ialah Internet Provider down.


Yang buat saya marah dengan selamba dia sound saya depan boss cakap saya tak tau buat.Saya tak tau apa itu network.Semuanya dialah yang hebat,bagus dan sempoi.Tapi hari ni saya dah tahan terus kena maki je.Memang saya terpaksa bagi maruah dia jatuh.Sedangkan komputer tak boleh on sebab cable tak pasang pun tak tau ni pulak nak ajar saya pasal network pastu nak bangga yang dia tu system administrator.Tapi mungkinlah Myanmar apa je yang ada kan dan kalau semua system administrator bodoh macam dia memang jahanam Myanmar.Yang paling best nak refresh IP pun baru tau tadi.Itupun dak diploma cap ayam ni yang tunjukkan.


So kesimpulannya kalau tak tau atau dengan kata yang lebih enak BODOH sila jangan nak tunjuk pandai,berlagak dan memalukan orang lain depan orang ramai.Kan tak pasal2 diri sendiri yang malu.Oklah nak gerak gi Putrajaya.Apa2 call eyh.


p/s :
- Dengar cerita ada blogger kena panggilan hangit
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails