TIPS : ORANG KATA KALAU GUNA OUTBRAIN LEBIH BAGUS DARI GUNA LINK WITHIN...BETUL KE?


Hye selamat datang ke zone "Mondays Blues" kerana hari ini hari Isnin ye.Setelah kita puas berjimba pada hari minggu kini tiba satu hari yang mana kita kena betulkan mindset kita menjadi seorang yang rajin.Ini termasuk juga rajin mengular.hak3...Saya masih menunggu kunjungan pihak Unify.Dengar kata pemasangan hanya perlu 7 jam sahaja tapi sekarang dah nak masuk 7 hari dah.Tapi takpe harap2 dapat disiapkan dalam minggu ni kalau tak saya nak resign tak senang hati lah.Semalam saya ada reveal pasal kes gaduh2 kan saya rasa dah macam Over The Limit WWF dah.haha...Hope benda boleh settlelah kan sebab akan menimbulkan ketakutan pada blogger cap ayam macam saya ni.

oklah nak share something yang saya rasa best dan berkesan sikit dalam dunia blog ni (tak taulah kalau korang rasa tak best kan).Itu korang punya pasallah sebab saya rasa best.hak3...Nama dia Outbrain.Ni takde kene mengena dengan brain surgery ye walaupun saya ada migren.Outbrain ni satu tools ataupun widget yang function dia lebih kurang macam Linkwithin.Function dua2 ni sama iaitu menunjukkan related post yang berkaitan dengan tag post.Contohnya kalaulah kita tulis cerita pasal Maxis maka Outbrain & linkwithin ni akan keluarkan post2 yang lepas yang berkaitan dengan Maxis walaupun korang cerita benda yang berlainan pasal Maxis.Contoh dia macam kat gambarajah di bawah :

yang bertanda pangkah itu bukan outbrain

Nampak macam Linkwithin kan tapi sebenarnya bukan jangan tertipu ye.Itu adalah widget Outbrain yang baru je saya cuba.Memang dulu saya pakai Linkwithin tapi sekarang tidak lagi.Saya try guna Outbrain sebab nak tengok kesan traffik dari Outbrain.Betul ke widget ni boleh tolong blogger generate traffik ke blog?Wah dah macam FAQ diorang pulak.Boleh la apa pulak tak boleh.Ok sepanjang saya guna Linkwithin saya tak pernah dapat refferal dari diorang tapi lepas saya tukar kepada Outbrain beberapa hari lepas adalah traffik yang masuk dari diorang.Kalau tak percaya sila rujuk rajah di bawah :


Kalau tak nampak dan tak sanggup beli spec sila klik


Ingat saya nak tipu korang ke?Mesti ada traffik masuk walaupun sedikit.Saya baru je cuba hari sabtu hari tu.Ni untuk hari ni.So kalau korang rasa saya masih tipu dan anggap gambar kat atas tu saya gunakan teknik photoshop silalah cuba sendiri.Tak rugipun cuba sebab percuma je tak payah bayar kecuali korang nak guna service diorang lagi satu yang dipanggil outloud.Selamat mencuba.

p/s :

- Makin malas pulak jadi nya hari ni
- Layan jugak lagu baru Shahir Juara Akademi Fantasi 8 - Kebahagiaan Dalam Perpisahan


Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails