CULTURE : BAGUS KALAU KITA ADA IDEA TAPI...


Hye geng,entry pantas sebab pukul 4 saya nak kena siapkan kerja sikit.Ni berehat setelah pergi buat ukuran kat bangunan lagi satu.Sebelum apa2 saya nak ucap terima kasih kat readers & follower (termasuk blogger2) yang masuk blog ni & support.Ni yang Kak Nita sayang semua sampai kiamat ni.Hati ada senang lepas dapat komen ni :


comment Aus

Tanpa perasaan was2 terhadap ke"halal"an comment ni saya terus terjah je Murai.Saya macam tak percaya sebab mamat ni memang suka hangitkan orang.Jadi result dia :

muka saya depan sekali?gila ke apa?hak3...

Macam tak percayalah gambar saya posing maut macam Lana Nordin masuk Murai.Tak tidur malam lah saya macam ni.Ni time buat Live Blogging hari tu bersama2 Jai,Aidi,Eyriqazz dan Zaid.Amacam style tak?

Oklah masuk balik topik perbualan hari ni.Apa pendapat korang pada orang yang banyak idea dan suka bagi idea?Mesti korang rasa dia ni bagus kan.Sayapun suka bagi idea.Tapi idea yang saya bagi kat orang lain itu adalah idea yang memang saya boleh buat dan tak melibatkan sesiapa yang lain.Yang tak boleh blah nya bila ada jenis orang yang memang suka bagi idea tapi idea tu dia sendiri tak tau nak settlekan dan mengharap orang lain untuk selesaikan.

Saya bagi contoh kat korang apa yang saya maksudkan.Dalam satu organisasi memberi pandangan itu perlu.Tapi janganlah korang berniat bagi idea just untuk korang dapat nama.Kalau idea yang nak diluahkan itu memerlukan orang lain untuk melaksanakan korang bincanglah dulu dengan pihak berwajib.Ni tak idea berketul2 tapi diri sendiri tak boleh nak buat lepas tu pas kat orang lain.Adus sakit otak bila jumpa orang macam ni.Kenapa saya cakap boleh buat sakit otak?Simple je,idea korang bagi then pas kat orang suruh buat.Then kasi lagi idea lepas tu pas lagi kat orang.Ni akan membebankan orang yang korang pass kerja tuh?Nak jadi main con ke apa?hak3...Yang paling tak bestnya lembu punya susu Britney dapat nama.Ces!

Dah banyak kali dah saya kena macam ni.Bukan dalam alam pekerjaan je dalam pergaulan pun ada.Kasi idea then bagi order je.Bila project tu jalan cun dia yang lebih2 bangga sampai nak kene belikan spender baru sebab terlalu kembang.Tapi bila benda tu tak jalan yang jalankan ni kena maki.What Da!!!So harap korang faham apa yang saya nak sampaikan ni.Nak kasi idea tu tolong fikirkan samada korang boleh buat ataupun korang nak pass kerja tu.Kalau takat kasi idea sebab nak nama itu adalah perbuatan kurang pintar dan tak sepintar telefon pintar iPhone.hak3..


p/s :
- Tugas saya selaku "Mat Bangla" memerlukan ketangkasan dan tenaga maksima jadi kadang2 sakit belakang.Nasib baik ada panadol Extend (ada gaya2 iklan Bong tak?)
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails