TIPS : SENJATA BLOGGER UNTUK TERUS BLOGGING



Hye guys,sekejap je dah malam dan saya masih di rumah.Jap lagi nak keluar pergi makan western dengan aiensepet kat uptown lama.Laparlah pulak bila cuti ni.Malam yang cuacanya panas (ke saya yang terasa panas sebab hati tengah bergelora macam nak pukul orang?).Argh lupakan dan kalau ditakdirkan saya takde rezeki kat kolej tu redha jelah.


Dah lama tak keluarkan tips.Saya sebenarnya dah kurang sikit nak tulis pasal tips sebab sejak Arwah Din Beramboi meninggal saya jadi kurang semangat dan stamina (walaupun minum tongkat ali).So traffik terus jatuh menjunam. Bayangkan biasanya unique >300 tapi lately blog ni terus suram dengan kunjungan.Kenapa?Korang dah boring eyh.hak3...Takpelah itu persepsi masing2.Saya tak boleh nak halang.


Apa yang biasa saya gunakan untuk kasi traffik dan income internet saya sentiasa jalan (itu dululah kan.Sekarang ntahlah...hak3).Saya ada method saya untuk cari traffik dan untuk tulis entri.Antara method yang saya gunakan untuk blog ni ialah :


1) GUNAKAN CHATBOX DENGAN OPTIMA
Blogger yang masuk blog ni akan tinggalkan jejak kat chatbox dan sebagai tanda hormat (untuk dapat traffik) saya masuk balik blog diorang dan baca entri diorang.Walaupun tak komen tapi at least saya baca.


2) DAFTAR UNTUK BAS
Korang pun dah tau apa itu BAS kan.Benda ni bagus sebab boleh tambah income.Bila kita tulis review pasal topik yang dia bagi kita bukan je dapat income tapi kita juga boleh dapat idea untuk menulis.So dengan kaedah ni kita juga boleh dapat traffik dengan gunakan anchor word yang diorang kasi.


3) PERGI EVENT2
Saya memang suka pergi event.Selain boleh dapat kawan blogger,kita jugak dapat experience dan boleh share macam2 pasal blogging.Disamping tu boleh buat bahan untuk menulis.So tak rugikan kalau kita pergi event walaupun gath kecil2 je.Buat masa ni Event Nuffnang memang saya tak lepas.Walaupun free screening


4) GUNA GENG BLOGGER
Ini rasanya semua blogger guna sebab setiap hari ada je blogger baru join. Saya sentiasa perasan.GB memang bagus untuk tingkatkan traffik sebab lepas ping memang akan ada blogger yang masuk ke blog kita melalui GB.So Thanks to Kong sebab wujudkan benda ni.


5) YOUTHSAYS
Benda ni memang dah 3 bulan saya guna dan memang best.Konsep dia link ads.Selain kita boleh generate income,kita juga boleh dapat tiket wayang dan banyak lagi hadiah2 best.Selain tu kalau otak tengah kosong takde idea,kita boleh tengok ruangan advertising untuk promote kempen yang ada.So adalah idea kan.Youthsays memang best.Tak caya tanya Aus.


Rasanya itu jelah kot yang saya boleh share.Mungkin korang ada cara lain untuk maju dalam blogging so boleh share.Sebab setiap insan memang ada cara tersendiri untuk tingkatkan diri.


p/s :
- Maybe ni entri last untuk hari ni sebab bila aiensepet balik dia nak update blog dia pulak.So korang gunakanlah apa yang saya bagi tu dengan betul
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails