ORANG TAMAK SELALU UNTUNG BAGAIKAN KUCING DENGAN IKAN.PERCAYA TAK?



Mornign guys,awal seyh datang kerja hari ni.Saya terasa macam saya akan bergaduh dengan seseorang hari ni sebab badan saya panas je walaupun berada di dalam aircond.hak3...Tapi takpe hadap je.Yang penting saya tak buat salah dan saya dah tau apa nak jawab.Sebab bayangkan kasi laptop suruh saya betulkan hari isnin pastuh nak siap cepat2 dah la laptop lama.Internet bukan main slow plak tuh.Tambah task2 "bangla" yang dia kasi.Nak laptop siap cepat.


Kita selalu dengar yang orang tua2 cakap "Orang Tamak Selalu Rugi".Yeke?Saya macam dah tak percaya je pepatah tu.Sekarang kita jangan pakai PETUA sebab itu untuk orang2 tua je.Kita pakai PEMUDA sebab saya masih muda berseri sesuci Safi.hak3.Kalau ikut PEMUDA "Orang Tamak Akan Kaut Untung".Tak caye?Cuba kita tengok orang kaya2 kat dunia ni.Semua tamak.Sebab tu diorang boleh hidup senang lenang.Tamak pulak ada dua maksud.Pertama tamak untuk diri sendiri je lagi satu tamak dalam erti kata pandai merebut peluang.Sekarang ni kita kena cuba setiap benda yang dinamakan peluang.Kalau tak cuba kita takkan dapat result.Bila kita dah cuba itu maksudnya kita ada usaha.


Kenapa saya cerita pasal ni.Semalam saya dapat mail dari churp2 mengatakan saya dapat invitation gi tgk screening cerita When In Rome pada 12 April ni.Wah memang best.Nuffnang dapat tiket,Churp2pun dapat tiket.Save duit poket bulan ni.untuk tengok wayang.Hopefully screening untuk date night dapat la sebab saya memang nak gi tgk cite tuh.


Ni bukti invitation tuh :


klik untuk tumbesaran sempurna

Saya saje je letak invite tu sebab tak nak orang cakap saya reka cerita.Dan saya taknak disamakan dengan satu top blogger ni yang sangat anoyying yang bercakap tanpa bukti.Cerita setakat sembang2 je tapi bukti takde.Saya jenis kalau benda tu saya tak dapat saya akan cakap saya tak dapat bukan dok cerita yang saya dapat tapi saya tolak...Owh saya bukan jenis begitu ye. hak3...Hari ni ada event Nuffnang so boleh la jumpa blogger2 lain n layan movie.Selalu yang saya jumpa muka2 yang sama balik2 Nara,Kakred,Kak Ina,Eyriqazz,Kak Sumi,Jard, Aus,Deydeq.Owh ada ke saya tertinggal nama top blogger tuh?Rasanya tinggalpun takpe sebab saya memang tak pernah jumpa dia kat mana2 event Nuffnang.OOOps...

p/s :
- Biar tamak berhasil jangan tamak makan diri dahle...
- Sifat mencuba tu perlu sebab dalam 10 kita cuba tak semestinya semua sangkut dan berjaya kadang2 ada jugak yang gagal sebab itu lumrah kehidupan.Dan disebabkan tu lah eyriqazz menang macam2 dari Nuffnang.
- Bercakap atau menulis kena ada bukti baru orang percaya,kalau takat cakap semua orang boleh buatlah "otai"!
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails