KORANG BOLEH TAK JANGAN ROSAKKAN PERIUK NASI ORANG LAIN DENGAN TABUR PASIR

Hye morning guys,sorry entry yang lambat sebab actually tadi saya dah sampai office awal tetapi ada sesi meluahkan perasaan dengan staff kolej yang lain.Duduk di kopitiam sambil dibelanja minum dan rokok.Tak sangka pendapat saya sama dengan mereka.Ramai yang bersimpati dengan nasib pekerja bangladesh yang ada Mykard macam saya (pekerja bangla pun ada perasaaan apa).


Hari ni saya nak tegur sikit pasal satu fenomena yang melanda dunia blog hari ni.Mungkin kalau korang ada perasan saya pernah tegur pasal benda ni.Tapi benda ni still lagi berlaku.Adakah dengan menegur cara baik tak diendahkan?Tapi jangan takut saya masih boleh kawal emosi semasa blogging kalau tak saya dah cakap korang semua macam sampah...OoOops...I am sorry.hak3...


Saya tak salahkankan semua yang terlibat dalam bisnes dapatwang, myspacemoney dan apa2 yang seangkatan dengannya.Itu hak masing2 dan ada jugak yang saya respect cara diorang buat duit dengan benda2 ni.Konsep sama je macam Nuffnang iaitu advertisement ataupun CPC.Tapi korang kenalah hormat kami golongan blogger yang cari side income dari blog.Mesti korang tertanya2 kenapa saya cakap macam ni.Oklah biar saya terangkan.


Kami blogger letakkan Chatbox kat sidenar bukan untuk promote barang2 or service.Kewujudan chatbox tu adalah untuk kemudahan blog owner dan blogger lain untuk blogwalking.Korang dapat bayangkan tak perasaan blogger yang tengah syok2 nak gi blog lain baca entri tetiba keluar "DapatWang".Mak aoyh berbulu beb.Kalau dia yang dapat wang sedap sikit,Tapi orang lain yang dapat wang.Korang tau law tak?Nak buat advertisement bayarlah.Kalau macam tu senanglah advertiser lain nak promote barang diorang tak payah pakai Nuffnang dah.Just letak link kat shoutbox.Free je kan.Macam tu susahlah kitorang nak cari makan sebab Nuffnangpun takde job.So fikir2kan lah akibatnya.Itu satu dari akibatnyalahkan.


Lagi satu.Korang akan buat satu benda annoying yang blogger2 lain menyumpah perbuatan tu.Yelah niat blogwalking terbantut,Lagi teruk kalau dalam shoutbox tu ada 10 nama 6 daripada tu "DapatWang" so blogger2 lain akan anggap blog tu kena SPAM so diorang akan hilang visitor.Bila hilang visitor maknanya nak dapat buffered...Lupakan jelah eyh.hak3.Tak ke korang rasa kesian kat diorang.Sebab korang orang lain habis,punah harapan.


Apa kata lepas ni korang nak promote bende tu.Korang buat satu blog guna blogspot.Free je pun.Orang lainpun sedap nak klik.Terus terang saya cakap kalau saya blogwalk kat blog tu ada letak banner "Dapatwang" memang saya klik.Ramailah blogger yang buat tapi tetap klik walaupun dah tau isi dia.So apa salahnya usaha sikit untuk promote tanpa mempergunakan orang lain.Kan manis dipandang.Comel perbuatan.hak3...Selain korang boleh dapat duit dari "Dapatwang" korang boleh try buat duit dengan blogging.So double up your money la kan.Jadi renung2kanlah dan selamat beramal...


p/s :
- Entri ni wujud dalam keadaan yang aman bukan untuk bergaduh tapi menegur
- Thanx to Sendra sebab memunculkan idea untuk entri ni
- Kesilapan amatlah dikesali.Sila telefon TNB untuk pembaikpulihan
- Tak sempat nak letak gambar sebab saya ada task penting
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails