KALAU KITA NAK BERJAYA,KENA USAHALAH...KALAU TAK USAHA MACAM MANA NAK BERJAYA...


Salam guys,sorrylah hari ni saya agak busy tolong kawan repair laptop.So saya kena concentrate taku tersalah download driver plak.Hari ni ada happy skitlah walaupun tadi office suruh datang buat report.Saya dahlah cuti,hari tu kata tak boleh masuk kolej ni panggil plak.Saya dah la sibuk skit.Yelah cutikan mestilah pergi cari job lain.Kalau tak sapa nak kasi saya makan.Yang bestnya saya dapat satu interview,so korang doakan jelah saya dapat kerja tu ye.

Hari tu masa saya blogwalking saya ada terbaca satu blogger ni merungut pasal traffik dia.Sayapun kesian jugak sebenarnya.Tapi macam mana eyh nak tolong.Sebab traffik sayapun bukanlah banyak sangatpun.takat >300 je.Kalau boleh bagi saya bagi sikit.Tapi apakan daya takleh transfer kredit.hak3...


Sebenarnya tak susahpun korang nak dapat traffik tapi benda tu bersyarat.Takkan dengan update pastuh duduk layan redtube traffik korang boleh naik mendadak (melainkan blog korang memang dah popular dan ada content yang bagus).Kita kenalah usaha sikit barulah traffik masuk lagi2 blog newbie macam Suterablogger ni.Memang kena kasi promo lebih sebab orang tak kenal.

Dalam blogging tak semua orang tau kita ada blog.Kita ni bukannya artis hot macam Fasha Sandha yang orang nak ambil tahu.Sampai bergaduh dalam twitterpun orang tau.So kenalah blogwalking untuk kasi tau orang lain yang kita ni blogger.Bila orang dah tau dan kita dah tinggal jejak barulah traffik tu akan naik.Jadi kalau kita dah tau kita tak femes (termasuk diri saya) rajin2 lah blogwalking baru korang akan nampak hasil.

Kenapa perlu blogwalking :
- Untuk promo
- Untuk tambah loyal reader
- Untuk support blog lain

Sedangkan blogger2 yang dah ada blog top & femes pun buat blogwalk.So kita janganlah sombong sangat nak masuk blog lain.Pastuh blogwalkingpun bukannya takat kita gi kat shotbox tulis blogwalk.Ada cara dia dan ada time dia.Kita kenalah fikir tak semua orang akan online masa yang sama kita online.Kadang2 diorang dah update diorang offline.So masa yang kita tinggal jejak tu diorang dah offline.Bila dah tau macam ni jangan la berharap sangat buat dek je.

Korang pernah dengar tak investment Swisscash.Kalau kita invest sikit hasil yang kita dapat bulan2pun sikit.Samalah macam blogwalk,kalau kita takat blogwalk sehari 20 blog je jangan la kita harapkan traffik ribu2.Memang takkan dapat dik lagi2 kalau blog baru.Sebagai contoh lah hari ni kita blogwalk 100 blog.Adakah semua blogger2 online?Mungkin 1/2 je yang akan dok online and smile back kat korang dan lagi separuh mungkin esok.Jadi set target korang,kalau hari ni korang nak traffik korang 100 maka blogwalking mesti ke >200 blog.Baru korang akan nampak result.

Hm,mungkin tu je kot saya boleh kasi nasihat.So terpulang pada individu tu nak ikut ke tak sebab itu blog korang bukan blog saya.Saya dah try buat dan saya dah nampak result dia.Entri ni bukanlah saya tulis untuk bangga (boleh bangga ke kalau traffik 300 uniques je) tapi nasihat supaya kita sama2 faham apa itu blogging.

p/s :
- Malam ni ada movie lagi nak siap2 then amibil aiensepet
- Esok interview harap2 lah berjaya doakan saya eyh
- Mel aku dengar ada surprise untuk aku...Mana?
- Kalau korang memang player SEO tu tak payahlah cerita eyh...hak3...
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails