TIPS : BIAR TRAFFIK JATUH JANGAN MORAL JATUH


Morning guys,Bean Moreno masih hidup dan bernafas untuk menulis entri.Saya mula rindukan penulisan.Saya masih rindukan domain dan saya masih rindukan masa yang tepat untuk post entri.Sekarang masa untuk post entri terhad tu yang tak dapat nak buat apa2.Yelah saya bekerja dengan orang mestilah tak boleh nak ikut tekak sendirikan.Jadi kalau dah dicorakkan saya sebagai pekerja asing yang ada Mykard,saya terpaksa ikut walaupun saya terpaksa kerah kesemua tenaga saya untuk siapkan kerja.Itulah nasib pemakan gaji macam saya.


Bila dah post entripun tak kena masa,maka pergerakan platlet blog pun akan terjejas.Kalau terjejas dan menghasilkan gempa bumi traffik syok juga tapi setakat asap kepul2 macam kat Iceland habis semua penumpang lari takut dan menyebabkan kerugian kepada syarikat penerbangan.Alamak apa la yang saya merepek pagi2 ni.Saya nak mintak maaf kepada pengunjung sebab tak dapat nak tunaikan tanggungjawab saya.Tapi saya berjanji mulai hari ni lepas sahaja saya ambil P1 wimax dari mama,saya akan aktif semula di arena bola sepak ni (uiks!).

Dulu mungkin saya akan terasa sangat tak best bila check Nuffnang je tengok traffik sikit.Check Nuffnang je takde buffered.Tapi sekarang semua tu perkara no 3 or 4.Saya semakin syok menulis entri.Saya dah tak peduli pasal traffik,saya dah tak peduli pasal earning.Ni bukan nak cerita poyo eyh,kalau setakat nak dapat earning bagi saya tak susahpun.Tapi nak dapatkan idea untuk menulis itu adalah sesuatu yang susah.Yelah biarkan duit tu datang sendiri kat kita sebab lagi dikejar lagi dia lari.Samalah macam pencuri.Kalau polis tak kejar dia takkan lari.Dia akan tetap mencuri.Cuba kalau polis tangkap pencuri secara diam2 tanpa mengejar mesti dapat.hak3...Jadi fokus pada penulisan itu penting.

Bila kita terlalu pandang earning maka stress akan sampai bila tak dapat.Tapi bila kita fokus pada penulisan kita akan tetap mencari idea walaupun rambut dah beruban (saya belum lagi ye).So dalam masa yang sama kita tak perasan apa yang kita tulis itu mengandungi Keyword2 yang orang cari.Dan traffik itu akan datang dengan sendiri.Korang kena fikir positif tak semestinya apa yang kita tulis hari ni itu lah benda yang akan dibaca orang.Mungkin benda tu akan dibaca lagi seminggu ke,sebulan, or mungkin setahun.Jadi positif je dalam diri.Yakin pada blog dan ingat "Law Of Attraction".

Oklah masa dah sampai.Saya nak jadi orang Korea yang bekerja tepat pada masanya.Kalau sempat saya akan up satu tutorial untuk korang.Ni tutorial tentang apa yang saya dah buat semalam.Harap2 bersabar ye dan doakan saya berjaya untuk menulis hari ni.

p/s :
- Sorry eyh tak dapat nak upload gambar banyak2 sebab blogspot macam nak cari gaduh dengan saya
- Doakan saya berjaya dalam hidup eyh
- Thanks to eyriqazz sebab mention nama saya dalam post dia.Nak baca klik sini
- Maafkan saya kalau saya tak sempat nak blogwalk sejak kebelakangan ini ye...
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails