CULTURE : KENAPA SALAHKAN ORANG LAIN ATAS KESALAHAN INSAN YANG LAIN (KAMBING HITAM)


Hye selamat malam semua,mata dah sayup2 dah ni tapi cekalkan hati nak menulis jugak.Dah namapun blogger takkan menari,kalau menari itu dancer namanya.Hari ni banyak benda yang saya dapat dari membaca.Saya banyak baca pasal SEO dan SERP.Apa kah itu semua.Bagi blogger2 rockstar diorang memang dah faham sangat tentang benda ni.Cuma blogger2 kelas bawahan macam saya je masih mencari2 benda ni.Nanti kalau saya dah bersedia saya akan cerita apa itu SEO dan SERP yang penting bukan malam ni eyh.

Berbalik kita pada tajuk eyh,tak larat ar nak melalut malam ni sebab otak letih fikirkan perangai manusia yang tak tau bersyukur.Kenapa saya wujudkan persoalan ni?Ok kebanyakan kita kadang2 tak sedar apa yang terjadi.Suami marah isteri bila stress dengan kerja (bukan saya eyh,saya happy go lucky),boss marah pekerja bila customer cancel order dan anak marah mak bila gaduh dengan awek.Semua ni tak patut terjadi.Sebab kita akan mewujudkan suasana yang tak best.Keadaan ini adalah satu unfair situation yang akan menyebabkan seseorang itu merosakkan emosi orang yang kedua.


Saya bukak cerita ni sebab apa?Sebab benda ni jadi tadi.Email client down sepatutnya bukan salah saya.Itu problem dari MYNIC tapi walaupun saya dah terangkan banyak kali diorang tetap menyalahkan saya.Yang paling best saya dibanding2kan dengan staff yang lama.Sedangkan masalah ni semua berpunca dari staff lama dia yang menipu company.Hantar invoice tipu then saya jadi mangsa.Kalau bukan sebab dia saya tak payah nak kena transfer domain ke server hosting lain.Kira saya ni Kambing Hitam diorang la.Macam tu senanglahkan pencuri pergi rompak kedai lepas tu ada pengemis kat depan kedai mintak sedekah tak pasal2 kene tuduh merompak.boleh?

Jadi kesimpulannya,tolong fikirkan perasaan orang lain.Kalau kita tak tau apa yang terjadi dan apa yang menyebabkan keadaan itu terjadi tolong jangan jadikan orang lain yang tak bersalah sebagai mangsa.Kesian dia,dah buat kerja penat2 tetiba kena blame tak pasal2 dah hilang mood dia nak bekerja.

p/s :
- Kalau situasi macam ni terjadi lagi saya tentu akan menjadi seperti Gerrard yang tinggalkan Liverpool
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails