MOVIE : WHEN IN ROME



Selamat pagi guys,masih lagi menjadi fulltime blogger sebab cita2 saya memang nak jadi blogger best macam Melromeo (Mel aku bukan bodek ko eyh...hak3). Duduk goyang kaki kat umah,makan roti gardenia tambah telur.Wah nikmat eyh hidup macam tu.So selama 14 hari saya akan habiskan masa dengan jadi fulltime blogger (disamping menjadi driver kepada aiensepet sementara je).

Oklah nak cerita pasal semalam.Saya dapat invitation pergi tengok cerita "When in Rome".Apa2pun (uiks ni ayat Alex Raja Lawak),thanks to ChurpChurp sebab kasi peluang tengok cerita best ni.Untuk pengetahuan korang (yang mana tak tahu) ChurpChurp ni merupakan anak syarikat Nuffnang tapi perjuangan (wah ayat puitis la) diorang lebih kepada pengguna Twitter.So semalam pergi dapatlah ni :

Credit to ChurpChurp untuk tiket

Oklah sebelum saya melalut dengan lebih serius rasanya lebih elok kalau saya review dulu movie ni.Kang bendasing lebih banyak dari isi yang nak disampaikan.Sebelum tu saya kasi korang tengok poster dia dulu eyh :

Sinopsis cerita "When In Rome":

Movie ni menceritakan tentang kisah hidup seorang perempuan (Beth) yang terlalu pentingkan kerja dia sampai takde boyfriend.Satu hari dia ada berniat kalau dia berjaya jumpa satu lelaki yang boleh buat dia rasa cinta itu lkebih penting dari kerja dia maka dia akan berkahwin dengan lelaki tu.Pada masa yang sama adik berkahwin di Rome so si Beth ni kena jadi pengapit dan semasa majlis tu berjalan dia ada jatuh hati secara tak sengaja dengan seorang mamat handsome bernama Nick tapi cinta itu punah disebabkan salah sangka.So minha ni mabuk lalu duduk di fountain of love di mana orang campak duit untuk cari jodoh.

Sebelum balik ke USA Beth telah mengambil beberapa syiling dalam kolam tu dan menyebabkan beberapa orang lelaki yang merupakan tuan punya syiling tu jatuh cinta kat Beth.So bermulalah kisah hidup Beth yang penuh kelakar disebabkan dikejar lelaki2 misteri yang dia tak kenal tapi dalam masa yang sama Nick pun jatuh hati kat Beth.Nak tau cerita selanjutnya korang pergi beli tiket dan tengok ye sebab cerita ni memang lawak (Romatik Komedi).

Screenshot :

Beth berucap & Nick Translate dalam bahasa Italy (memang lawak)

Tuan2 punya syiling yang dicuri

Dikacau lelaki magik.Bapak saiko beb

Akhirnya

Bagi saya cerita ni menarik walaupun ada unsur2 tahyul (itu kepercayaan diorang kita tak boleh nak buat apa2kan).Memang lawak dari awal sampailah ke akhir.So tak rugi kalau korang gi cinema beli tiket RM8.hak3...

RATING - 4/5 BINTANG

p/s :
- Best cerita ni rugi kalau tak tengok.Saya takpe tengok free je
- Malam ni ada Screening cerita Date Night
- Gambar credit to Mr Google

Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails