APA ITU PAGERANK?



Salam guys,wah sungguh best rupanya tidur di kala orang lain tengah sibuk bekerja.Hari ni saya half day.Kenapa?Sebab saya bertengkar dengan bini boss lalu boss suruh saya balik rumah menenangkan fikiran.Fuh!Lega lepas mandi dan tido.Bini dia tu memang tak boleh tengok orang senang.Alasan komputer pentium 3 tu boleh guna lagi.Apa kejadahnya pentium 3 boleh guna untuk graphic.Suka buat2 pandai benda yang dia tak tau.So saya cabar dia guna pc pentium 3 tuh.So disebabkan saya stress boss suruh saya balik umah tenangkan fikiran.


Takde apa yang best cuma esok ada "Project Alpha 2" punya launching.Saya 
akan pergi bersama aiensepet.Tadi cikhel ajak gerak sekali.sayapun tak faham "maksus" dia.hak3...Nak kasi tips kat korangpun terasa macam mood kelaut lagi.Cuma apa yang boleh saya share ialah kepentingan PR (pagerank).Setahu saya PR tu adalah satu benda yang diberi pada sesebuah website atau blog mengikut popularity blog tersebut.Maksudnya kalau kita search kat google PR tinggi akan keluar dulu.Ataupun bolehlah kita cakap PR ni menandakan kepentingan sesebuah website kepada pengguna dan search engine.Blog ataupun website yang ramai pengunjung mesti PR dia tinggi contohnya macam Facebook (PR 9/10).


Kenapa Faceboom PR dia tinggi.Sebab traffik dia hari2 maintain je memang berdesup.Berjuta2 orang gunakan FB setiap hari so "no wonder"la PR dia tinggi.Jadi apa yang saya nak sampaikan kat sini,apa yang penting... "Kerjasama.."...ooops silap siaran...hak3...Apa yang penting untuk kita naikkan PR kita just boleh maintain traffik je.Bila traffik kita makin tinggi bermakna popularity blog kitapun bertambah so PR pun mungkin tinggi.Bila PR makin tinggi maka Alexapun akan naik.Dan kebiasaannya PR tu akan naik atau diupdate setiap 4 bulan dan kali terakhir pada 31 March 2010.Dia bukan macam kita update blog hari2 ye...hahahah...




p/s :
- Tengah syok sebab PR baru naik ke PR 2
- Alexapun ada naik hari ni dah <900000
- Bila benda2 ni naik barulah sedap nak dapat blogjob
- Mood masuh ingin menangkap ikan (KELAUT) so gambar xde
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails