TIPS : INGAT NUFFNANG INGAT $$$,TAPI ADA YANG LAIN,,,

Selamat malam guys,sorryla hari ni pagi memang saya teramatlah emo sebab dah takde penghibur hati pagi2.Pastuh ditambah dengan staff2 kolej yang sememangnya tak tau apa itu USAHA.Itulah perbezaan terbesar antara orang yang ada master dan orang yang ada diploma.Bila dah ada master knowledge simpan dipoket dan tak payah fikir untuk digunakan.Just gunakan PHD untuk arah orang.


Hak3...Sorrylah kepada readers yang ada master saya just nak luahkan apa yang saya nampak.Dah banyak orang dah saya jumpa spesis  parasit macam ni.Kerja mengarah pastu kerja dia siap kerja saya offline.ces...Semalam saya dah tunjuk check saya cuma saya tak dedahkan nilai je.Kenapa?Owh tak boleh nanti ada la plak haters mengutuk.Zaman sekarang ni apa yang kita boleh buat ialah tunjuk bukti then bahagian yang 18sx jangan tunjuk eyh.


Itu adalah salah satu cara untuk kita earn duit dari blog.Saya rasa saya dah received 3 check termasuk yang semalam.Tak sehebat yang lain tapi at least ada la hasilkan dan untuk pengetahuan semua saya tak segan untuk cakap bahawa saya dapat tuai hasil dari Nuffnang 5 bulan selepas letakkan codes Nuffnang kat blog.Rasanya malu tak?Ntahla depends la kan.


Ok hari ni disebabkan permintaan terlalu ramai saya keluarkan senjata saya.Korang kalau ikut blog ni dari awal mesti perlik sebab dulu saya tulis in English.Ramai yang tanya kenapa?Ok jawapan dia adalah sebab saya ada buat satu investment kat blog. hak3... Sebelum saya tukar dotcom banyak gila dapat job tapi bila dah berdotcom PR jadi 0 habis job dibekukan.Sekarang baru boleh sambung kerjaya blogging dengan aman sebab PR dah naik 2.yeay!


Dulu saya pernah cerita pasal benda ni tapi sebabkan ada orang tanya saya kenapa perlu PR dan apakah itu Blogadvertisementstore saya akan cerita. Blogadvertisementstore (BAS) adalah satu platform untuk blogger tulis entri promote something or service untuk sesebuah company.Selain tu jugak korang boleh pilih topik apa yang korang nak tulis (lebih kurang cam tulis artikel la). Setiap artikel ada harga tersendiri tak sama.Yela kalau kita pergi pasar beli ikan kan lain2 harga dia kalau ikan siakap harga sama macam ikan jaket rugila diorang berniaga ikan jaket.hak3...


Senang je korang just register pastuh add blog korang kat dashboard.Bila dah approve korang just ambil code kat dashboard then paste kat blog.Sama je macam Nuffnang kan.Tapi bezanya adalah BAS guna link dan artikel takde iklan2 JAVA macam Nuffnang.So status gliteratti korang takkan terjejas.Kalau ditanya samada boleh tulis dalam bahasa Melayu ke tak.Jawapannya tak boleh?Tapi blog berbahasa Melayu boleh buat job ni dengan syarat ada satu post English dalam blog tuh.Tapi sebelum korang mula sila chek PR dan rank alexa korang.Biasanya kalau nak sedap dapat job biar ada PR paling kurang 1 dan rank Alexa biar <1,000,000.So xdela korang nak kena tunggu job yang sesuai untuk korang.


p/s :
- Kalau nak buat duit,Jom buat duit sama2.
- Best tau lagi besar PR lagi byk artikel kita boleh tulis tu yaang saya senyap je bila PR saya 0.Ni baru nak start semula
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails