SUSAH BILA ORANG TAK PANDAI BUAT2 PANDAI - ENTRI EMO


Hilang mood pagi ni.Kenapalah tak habis2 nak menyusahkan orang lain.Kalau nak investigate tak payahlah kacau orang lain.Bengang siot,Kalau betullah saya nak jual harta benda syarikat buat apa saya bagitau boss.Ada logik skit.Kalau ye pun saya nak curi harta syarikat buat apa saya kasitau HR.Yang buat tak logik apa yang saya dapat kalau curi komputer pentium 3.Saya takde la bodoh sangat sampai tahap macam tu.Adus tulah akibat kalau suka sangat syak wasangka kat orang lain.Asyik ingat diri sendiri je yang betul.


Tadi saya ada tulis pasal budak yang pandai buat benda bodoh.Ni ada plak insan yang tak tau apa2 tapi berlagak macam bagus.Sayapun tak faham apa yang dia nak.Benda kecil nak besar2kan.Saya buat atas arahan kalau lah saya tau yang benda ni nak jadi takde saya panggil supplier tu datang.Buat malu je.Kalau nak sangat komputer pentium 3 tu simpan je lah buat macam monumen bersejarah.Nak tarik costumer tapi still ke belakang.Kalau bagi free komputer pentium 3 tu sayapun tak nak.Nak install photoshop pun tak lepas. saya dah lebih 6 tahun main bidang IT takde sampai bodoh sangat.

Pastu nak inventori,saya dah cakap benda tuh ada kat pendrive staff lain tetiba tel nak mintak kat saya.Hari tu cakap saya tak boleh bawak keluar data.Then kalau staff tu dah delete itu masalah saya ke?Kalau ye pun tak suka saya kerja sana tak payah nak tuduh benda yang saya tak buat.Buang sikap berlagak pandai.Kalau betullah saya ni nak jatuhkan syarikat tuh hari tu saya bawak masuk komputer dengan software saya letak harga tinggi2.Ni saya kasi harga saya sendiri.Lain kali orang kasi report simpan,saya nak bawa balik rumah buat apa?Baik saya main photoshop kat rumah dari buat kerja.Ntah apa2 la.Saya betul2 dah muaklah dengan perangai dia.Memanglah awak tu boss tapi tak semua boss betul.Untung nak juta2 tapi invest sepuluh sen.Mana boleh der...

Boleh tak tolong janganlah menyusahkan hidup orang lain.Saya dah tolong tu kira patut berterima kasih ni lagi nak kasi saya menyampah.Owh damn...Suka bagi orang lain marah dan meluat.Dah lama saya pendam dah benda ni.Selama ni saya tak pernah nak bercerita tentang sikap kurang pandai dia ni.Tapi hari ni betul2 dah tak tahan.Perangai dia ni kalau dilayan boleh buat orang lain jadi gila.

p/s :
- sebagai majikan kita juga kena tau apa yang staff tak puas hati bukan setakat cakap apa je yang kita nak atau tak puas hati.
- Staff pun manusia juga ada perasaan bukan robot yang cuma tunggu arahan generik kod komputer
- Jangan asyik fikir staff je salah fikir kenapa ramai staff yang resign
Share

Korang Mesti Nak Baca Gak

Related Posts with Thumbnails